ik wil reizen naar Marokko vanuitBelgie met een geldige Marokkaanse paspoort want mijn Nederlandse paspoort is verlopen, Hoe zit het bij terugkomst ?

heb geen ID kaart wel een geldig Nederlands rijbewijs.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Antwoorden (1)

Dan krijg je problemen.

Voor Nederlandse en Belgische reizigers:
Voor je reis naar Marokko dien je in het bezit te zijn van een paspoort, die bij het verlaten van Marokko nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn. Controleer altijd voordat je op reis gaat of je paspoort nog geldig is.

Zowel Nederlandse als Belgische reizigers, ongeacht de leeftijd, dienen in het bezit te zijn van een eigen internationaal paspoort (meer inlichtingen hierover bij je gemeente).

Wij raden je aan om een kopie van je paspoort (en eventueel kopie van je visum) op reis naar Marokko mee te nemen. Stop deze kopie bij je bagage. Mocht je je paspoort onverhoopt verliezen, heb je in ieder geval nog een kopie.

http://marokko2go.nl/reisinformatie/reisdocumenten

In een aantal landen is de Nederlandse identiteitskaart een geldig reisdocument.
Maar daar hoort Marokko niet bij.

Dus maar snel naar het gemeentehuis voor een nieuw paspoort!

Toegevoegd na 32 seconden:
OH ja: een geldig Nederlands rijbewijs is al helemaal geen
reisdocument!