Wat is de onveiligste voorstad van Parijs?

Parijs zelf is best een veilige stad. De gevaarlijkste dingen waarvoor je moet uitkijken, zijn zakkenrollers en jeugdbendes die zeggen dat ze arme of gehandicapte kinderen willen helpen (die er dan zodra je je portomonee pakt, er vervolgens snel mee vandoor gaan). Maar de ergste criminaliteit heerst in de voorsteden van Parijs, die in ons land bekend staan onder de naam "buitenwijken". Dit zijn geen buitenwijken, dit zijn voorsteden, maar ze zijn absoluut niet te vergelijken met Amstelveen of Schiedam. De meeste van deze voorsteden zijn namelijk verpauperd en crimineel, en er heerst hoge werkloosheid. En nee, ze zijn ook niet met De Bijlmermeer te vergelijken, want daarmee vergeleken is de Bijlmer een heel vredelievend wijkje. Maar mijn vraag is; welke voorstad is het onveiligst?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
29K

Antwoorden (1)

De hoogste criminaliteitscijfers van Frankrijk kent Bobigny. Dat is een gemeente in Seine Saint-Denis, een departement ten noordoosten van Parijs. De rechtbank van Bobigny is de op één na grootste van het land. Het parket voor minderjarigen is zelfs het grootste. Zeventig procent van de criminaliteit daar komt voor rekening van minderjarigen.
Vermoedelijk is Seine Saint-Denis de onveiligste voorstad van Parijs. Behalve het geweld zijn daar ook de werkloosheid (onder de jongeren 40%), segregatie en discriminatie de afgelopen jaren schrikbarend toegenomen. Maar dat geldt ook voor alle andere banlieues van Parijs.
Amadea