klopt deze zin? (I) Have spent months vacation in australia and rome. ?

als ik wil duidelijk maken dat ik maanden lang mijn vakantie in australie en rome heb besteed.

Toegevoegd na 1 minuut:
en hoe klopt hij dan wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen dat het niet helemaal perfekt is, maar zou het zelf toch anders doen.

Antwoorden (7)

I have spent months on vacation in Australia and Rome.

I moet er echt bij, en Australia en Rome moeten met hoofdletter. Wel klinkt dit gek omdat je nu een opsomming maakt van een land en een stad (Australia and Italy klinkt beter), maar grammaticaal moet hij zo, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht dat australie een werelddeel was xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou "of" doen ipv "on"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"of my "dan
Mmm.. Ik zou zo niet kunnen zeggen of het per se niet klopt, maar ik vind het een beetje apart klinken..
Wel zou ik iets zeggen als: I've been on vacation to Australia and Rome for several months.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Have spent months vacation in australia and rome.

ik ben zelf Engelse en ik begrijp de text volledig.
antwoord voor mij klopt de zin goed,absoluut !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof er niks van dat jij Engelse bent als jij de zin goedkeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook niet
I spent months vacationing in Australia and Rome.
of
I spent months of my vacation in Australia and Rome.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dit het enige juiste antwoord. Vooral de gekozen tijd is juist. 'Spent' is in deze zin juist en 'have spent' niet. 'Spent' impliceert dat de vakantie inmiddels voorbij is en niet nog voortduurt. ++
Ik heb altijd geleerd dat vacation Amerikaans is en holidays Engels.
Dus : I have spent months of my holiday in Australia and Rome.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil ook amerikaans.
ik zou zeggen I've been on vacation in Australia and Italy for months
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I was on a holiday in Australia and Rome for months.
Denk ik.
Maar als ik de andere antwoorden zie ga ik twijfelen..