op dezelfde tijd als hier. Pasen is, net als Kerstmis , overal op dezelfde datum: 31 maart en 1 april

Toegevoegd na 1 dag:
Oef aan de reactie te zien ben ik wat onduidelijk geweest,
Ik bedoelde met de zelfde datum, dat over de hele wereld het Christelijke paasfeest op dezelfde dag wordt gevierd, niet dat het elk jaar op dezelfde datum is.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry maar ik vind je antwoord niet waardevol want Pasen is elk jaar op een andere datum... (verder klopt je antwoord met de data voor 2013 wel)
"Het concilie van Nicea bepaalde in 325 dat Pasen moet worden gevierd op de zondag na de eerste volle maan in de lente"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pasen
Aangezien de maan een cyclus van 28 dagen kennen en de meeste maanden 30/31 dagen tellen is het toch altijd op een andere datum volle maan.
In 2012 was pasen op 8+9 april