Waarom moet je een bepaalde lengte hebben om cabine stewardess/steward te worden?

Volgens het flight attendant college te Amsterdam moet je tussen de 1.58 en 1.90 meter lang zijn. Maar waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
8.6K

Het beste antwoord

Uitgangspunt is dat je de passagiers goed kunt helpen, een klein iemand is bijvoorbeeld niet in staat passagiers te helpen met de handbagage die in de plafondbakken moet, ook moet je lang genoeg zijn om in geval van drukverlies in de cabine de passagiers te helpen met de zuurstof maskers, voor een kort iemand is het erg moeilijk om een persoon die bij het raam zit te helpen. In de galleys zitten ook veel spullen bovenin kastjes opgeslagen en je moet lang genoeg zijn om in geval van ontruiming zichtbaar te zijn zodat je instructies/ richting aan kunt geven. Als je te kort bent kun je dus je baan als stewardess niet goed uitvoeren. Wat betreft de bovengrens, bij veel uniformen zit voor de dames vaak een hakschoen waardoor je nog langer lijkt. Kleinere vliegtuigen hebben vaak erg beperkte ruimte voor het personeel om in te opereren dus dat kan ook een handicap zijn. Verder denk ik dat het ook met het imago van de maatschappij te maken heeft. Cabinepersoneel is toch een beetje het visite kaartje van een maatschappij, waarschijnlijk willen ze dus niet dat er mensen met een 'afwijkend' uiterlijk tussen zitten. Lichtelijk racistisch maar zo werkt het vaak wel. Overigens is 1,58-1,90 nog een behoorlijk ruime marge 80% van de vrouwen zal hier tussen vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor dit goede antwoord. :)

Andere antwoorden (1)

Volgens mij heeft het met de lengte van de kleding te maken ze hebben alles tussen 1.58 en 1.90 en ergens moet men een grens trekken
Je kan ook een twitter bericht met deze vraag naar de klm sturen