Heb je aan enkel een ID genoeg in het Verenigd Koninkrijk?

Wanneer je er ongeveer een jaartje wil reizen en werken?
Of heb je ook een paspoort nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Met een ID-kaart kun je reizen naar alle landen van de Europese Unie. Het Verenigd Koninkrijk hoort daar ook bij. Een paspoort is dus niet nodig.
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, je hebt genoeg aan een ID-kaart. (bron 1). In bon 2 een checklist waarbij je kunt aanklikken wat voor jou van toepassing is. Daarna rolt er een lijst uit met items waaraan je moet denken als je tijdelijk naar het Verenigd Koninkrijk vertrekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja een ID-kaart is voldoende.
Als Nederlands staatsburger heb je geen visum en werkvergunning nodig in de landen van de Europese Unie. (zie bron 2) en Engeland hoort bij de EU.