Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke toeristische attracties en fietsroutes en/of natuurgebieden vind je in de buurt van Leuven?

Ik volg eind deze week een avondcursus in Leuven, en zou overdag mijn tijd op een nuttige en leuke manier willen vullen. Uiteraard kan ik kijken op internet en loop ook even langs bij de toeristische dienst (VVV) maar hiermee weet k alleen de theoretische mogelijkheden en niet of ze ook echt de moeite waard zijn.
Daarom had ik graag enkele tips over wat ik in die drie dagen zeker zou moeten doen in en rondom Leuven. Een stadsrondleiding heb ik ooit al eens gehad, het gaat meer over de alternatieve mogelijkheden en horeca (ik moet er ook ergens eten) of typische kroegen.

11 jaar geleden
in: Vakantie
857

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Hortus Botanicus Lovaniensis, beter bekend als de Kruidtuin van de stad bevat een mooie oranjerie en een uitgebreide botanische collectie. Daterend uit 1738 is het de oudste kruidtuin van België, en fungeert het als groene long in het stadshart.

De Oude Mark is sinds decennia vermaard als "Langste toog" van België: de langwerpige markt, in de buurt van het Stadhuis en de universitaire Lakenhallen, was tot in de jaren 70 de plaats van de vrijdagse groentemarkt en een parkeerterrein, maar kende steeds meer succes als uitgaanscentrum van de stad. Nu is het een verkeersvrije zone en zijn er tientallen cafés en restaurants met uitgebreide terrassen. Het plein is ook het toneel voor alle grote openluchtevenementen van de stad, zoals Marktrock.

Voor de bierliefhebber is een rondleiding en eventueel een proeverij bij de Brouwerij van Stella Artois een must!

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier staan nog meer bezienswaardigheden van Leuven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bezienswaardigheden_van_Leuven

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.leuven.be/bierstad/home/brouwerijen/leuven/brouwerij-ab-inbev/index.jsp
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zie bronnen:

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk eens op de site van gemeente leuven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding