Waar kan je een auto huren in Ierland waar je geen 25 hoeft te zijn?

Ik ben 22 jaar, 4,5 jaar rijbewijs in mijn bezit. Al een keer eerder een auto gehuurd in Finland. Nu hebben alle autohuurmaatschappijen een nieuwe regel, je moet 25 zijn om een auto te kunnen huren. Ik heb al stad en land afgebeld maar zonder succes.

Kan iemand mij helpen. Mijn droomvakantie is in gevaar.

Toegevoegd na 50 seconden:
Het liefst vanuit Dublin.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Het beste antwoord

Is geen enkel probleem. Het kost alleen extra verzekeringsgeld en je kan je eigen risico niet afkopen

Drivers under 25 must have held their full license for at least 24 months prior to the date of pick up. The minimum age to rent a vehicle is 21 years (maximum 75). Drivers under 25, i.e. drivers aged 21,22, 23 or 24 are subject to an insurance surcharge of 25 Euro per day and drivers 70 or over are subject to an insurance surcharge of 25 Euro per day. All drivers under 25 and over 70 are liable for the first 1,200 Euro of damage to the car (excess). The surcharge is paid when collecting the car and is not included in the quoted price.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja klopt, zo ver was ik ook gekomen, maar wanneer ik ga boeken word ik geweigerd. Ook heb ik al met 8 verschillende verhuurders gebeld maar helaas zonder resultaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kwam ik ook tegen http://www.carhire3000.com/locations/top-destinations/dublin/airport/ Maar misschien is bellen met grote internetbrokers als Cardelmar of Easyterra een optie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook al gedaan. Toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben nog even gaan zoeken. Het lijkt er op dat Sixt rijders vanaf 21 acepteerd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, ik heb toch een paar autoverhuurbedrijven gevonden zoals Dooley (wel drie keer zo duur) die wel auto's verhuren aan mensen onder 25 ( sixt heeft de voorwaarde dat je 5 jaar je rijbewijs moet hebben en ik heb hem 4,5jaar). Ik vraag me alleen af of het wettelijk gezien wel mag.

Andere antwoorden (1)

Vliegen naar UK, auto huren in Liverpool, boot naar Ierland nemen. Kost een paar centen, maar dat kan in elk geval legaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of waar dan ook in UK auto huren (waar je naar toe vliegt of anders reist), boot naar Ierland kun je vanaf diverse punten vanuit Engeland of Wales nemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
En bedenk mij net, probeer het eens in Noord Ierland en rij dan door naar Ierland, kan zijn dat zij ook een andere regelgeving hebben.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vliegen op Belfast Noord Ierland, daar mag je wel onder de 25 een auto huren, echter met extra kosten. Belfast - Dublin is nog geen 2 uur rijden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Naar Newry nog korter vanaf Dublin, maar een uurtje rijden naar Noord Ierland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, helaas heb ik een vliegticket naar Dublin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Openbaar vervoer naar Belfast nemen vanaf Dublin, geen probleem. En dan auto huren in Belfast. Enige mogelijkheid, veel plezier!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of Newry, nog dichterbij in Noord Ierland. Beetje creatief denken, daar dan auto huren.