hoe kan je het beste fietsen van nederland (vianen utrecht) naar spanje (barcelona) ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

grofweg: richting Mechelen, reims Clermont -Ferrand Beziers Perpignan Barcelona.
maar misschien eerst een paar goede fietskaarten aanschaffen
11 jaar geleden
Een vriend heeft enkele jaren geleden iets soortgelijks gedaan voor een fietstocht naar Rome.
In de zoektocht naar informatie voor hem kwamen we verschillende andere routes naar andere steden tegen.

Ik heb twee goede sites voor je gevonden met routes naar Barcelona.
De eerste steekt de Ardennen op een makkelijke wijze door, maar komt daarna het Grand Massief tegen wat iets meer klimmen is.

http://europafietsers.nl/web/spaken/barcelona/route.htm

Dan is er nog een andere site die ik zelf zo mogelijk nog beter vind, met informatie over wat er te zien is, overnachtingsmogelijkheden en ook plekken waar geïnternet kan worden (oke, het is een site uit 2003, toen nog niet op elke straathoek een smartphone uit de zak gehaald werd).

http://www.judithbastiaanssen.com/2003stukjefietsen/routenl.htm

Heel veel plezier en succes met voorbereiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Site van Judith Bastiaansen lijkt mij niet betrouwbaar. Verder op de site is te lezen dat zij proefrijders zijn van Paul Benjaminse. Dus ze hebben een band met de schrijver en zijn dus zeker niet neutraal!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo niet betrouwbaar? Zij hebben het boek van Benjaminse gekocht en op basis daarvan een eigen route samengesteld.
Heeft die vriend van me ook gedaan, een bestaand route (uit een boekje) als basis genomen en daar zijn eigen route om gebouwd.
Volgens mij moet je eens gaan kijken bij de gespecialiseerde reisboekhandels. Er zijn meerdere mooie routes uitgezet en in boek uitgebracht naar Zuid Frankrijk en gewoon in het Nederlands met veel aanvullende informatie. Pied e Terre is dé specialist op dit gebied.

Let op: zij verkopen veel meer dan er op hun website staat