welke (deeltijd) opleiding is nodig om te werken op een reisbureau?

wie kan mij vertellen welke (deeltijd) opleiding nodig is om bij een reisbureau te werken?
mijn vrouw van 40 wil nu wel eens iets heel anders qua werken en vroeg zich bovenstaande af.
Wie heeft HET antwoordt?

groeten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K

Het beste antwoord

MBO Verkoper reizen
(niveau 3, vakopleiding)
Op reis ga je niet zomaar. Je bekijkt folders en bezoekt websites. Gespecialiseerde medewerkers van een reisbureau kunnen je daarbij helpen. Als jij dat werk ook wilt doen, dan kies je voor deze opleiding. Hoe je omgaat met de klant is natuurlijk heel belangrijk. Ze komen bij jou voor een persoonlijk advies: wat is voor hen het beste hotel, of een leuke excursie? Ze vertrouwen op jouw ervaring. De opleiding leert je hoe je klanten informeert, adviseert, hoe het papierwerk rond zo'n reis werkt en hoe je prijzen berekent. Je ontwikkelt je Engels, en leert daarnaast een woordje Duits, Spaans, Frans of Italiaans.
http://www.mbostart.nl/mbotoerisme/reizen3/

Toegevoegd na 2 minuten:
En die opleiding kun je ook gewoon thuis volgen via het NTI: http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=7212&inst=489
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd, MBO Verkoper reizen is natuurlijk een no brainer. Dat ik die over het hoofd heb kunnen zien...

Andere antwoorden (3)

Daar zijn verschillende mogelijkheden voor.
De meest voor de hand liggende zijn denk ik:
MBO Toerisme en Recreatie
MBO Commercieel Toeristisch Management
MBO Horeca, Toerisme en Vrije Tijd
MBO Manager verkoop reizen
HBO/MBO Hospitality Management.

Je bent niet echt beperkt tot specifieke toerisme opleidingen maar opleidingen in de toeristische en hospitaliteit richtingen zijn het meest geschikt. Vraag vooral na bij het locale ROC wat ze in die richtingen aanbieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Breda NHTV: een 2-jarige opleiding
http://www.nhtv.nl/wohbo-bachelors/toerisme/ad-functiegericht-toerisme-en-recreatie/introductie.html

Ook heb je het TIO
http://www.tio.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens op bijgaande link, daar vind je o.a. opleidingen voor de reisindustrie!