Dat mag als je ouders boeken. Er moet een meerderjarige in Nederland boeken. Je ouders zijn namelijk verantwoordelijk.

Maar het antwoord op je vraag is wel: Ja, je mag met 16 jaar overnachten in een Hotel in Nederland.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er kunnen ook wel hotels zijn die dit niet zien zitten en het niet toestaan (beleid). Hotels die gericht zijn op jongeren, zoals jeugdherbergen en jeugdhotels zullen dergelijke regels niet kennen, maar zijn wel aan wettelijke verplichtingen gebonden.

Wettelijk is het zo dat je een overeenkomst aangaat met het hotel en dat mag je alleen doen als meerderjarige. Degene die boekt moet dus meerderjarig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag niet via internet een kamer boeken.
Daarvoor moet je 18 jaar zijn.

Je mag wel een kamer huren in een hotel waar dat is toegestaan.
Veel hotels en/of hotelketens hebben daar zo hun eigen regels voor, dus in het algemeen is dat niet te zeggen.

Je kan natuurlijk wel je ouders de boeking laten maken en het hotel even opbellen of ze gasten onder de 18 jaar toelaten.

http://www.vakantie-met-kinderen.com/leeftijd-voor-een-hotel-boeken.html