vergoed de friesland omeprazol?

Ik moest er vandaag voor betalen bij de apotheek

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Nee, dat wordt meestal niet (meer) vergoed. Zie link. Hierin zijn dingen veranderd sinds januari 2012. Het verschil zit hem in het gebruik gedurende een korte periode, of langdurig

Toegevoegd na 11 minuten:
zoals je in de link kan lezen kan het ook zijn dat je aanvullende verzekering het alsnog vergoedt (indienen!), of dat het alleen voor het eerste recept geldt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanuit de basisverzekering worden maagzuurremmers alleen nog maar vergoed bij langdurig gebruik. Dat betekent dat je alleen een vergoeding krijgt wanneer je het middel langer dan zes maanden gebruikt. Wanneer al vantevoren bekend is dat je een dusdanig maagprobleem hebt dat je zeker het middel langer dan zes maanden zult moeten gebruiken, kan je (huis)arts dit aangeven op het recept. Je krijgt het dan vanaf het begin gewoon vergoed.

Verder zijn er een paar verzekeringen die ook voor kortdurend gebruik onder bepaalde voorwaarden maagzuurremmers vergoeden vanuit de aanvullende pakketten. In de verzekeringsvoorwaarden van De Friesland kan ik hier echter niets over vinden, dus ik ga er vanuit dat dit bij De Friesland niet het geval is.