Als ik een jaar in Frankrijk zou gaan wonen, kan ik dan vloeiend Frans spreken/schrijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zodra je zelf gaat horen dat je een fout maakt, ben je aardig op weg....Ik heb 8 jaar voor Lufthansa gevlogen, en sprak/hoorde dus heel veel Duits, maar woonde al die tijd in Nederland, en ook wordt aan boord natuurlijk veel Engels gesproken. Bij mij duurde het 4 jaar, voor ik m'n eigen grammaticale fouten hoorde....

Antwoorden (5)

Dat ligt helemaal aan jezelf. Sommige mensen hebben het talent om dat in een jaar te leren. Maar er zijn heel veel mensen die daar langer voor nodig hebben, of het nooit zullen leren.
bamibal
11 jaar geleden
Als je daar niet teveel nederlanders tegen het lijf loopt, waar je dan weer voor het gemak nederlands mee praat, zou je in een jaar heel ver moeten komen. Ik ken tenminste een Chileense die in een half jaar tijd goed nederlands sprak. Dus waarom zou het met frans niet lukken
11 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan jezelf. Dat betekent ook dat je moet proberen alleen maar Frans te spreken en dat je daar lessen moet gaan volgen, dus tijd investeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een jaar in Frankrijk gewoond en sprak vloeiend Frans na 3 maanden. Ik kwam wel absoluut niet in contact met andere Nederlandstaligen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt van persoon tot persoon af , als je in ervoor in aanraking bent gekomen met de taal zul je het wel sneller onder de knie krijgen.

Overzicht van makkelijkste en moeilijkste talen voor Nederlanders, gecategoriseerd in 4 groepen. Groep 1 zijn de talen die het makkelijkst te leren zijn en groep 4 zijn de moeilijkste talen.

Frans staat onder categorie 1

Level 1: Je kunt eenvoudige teksten (met behulp van een woordenboek) lezen en je bent in staat om korte, simpele gesprekken te voeren, maar je verstaat nog niet veel van de taal.

Level 2: Je hebt inzicht in de grammatica van de taal, hebt de uitspraak al aardig onder de knie (genoeg om duidelijk verstaanbaar te zijn), je begint de taal al beter te verstaan en je kunt over allerlei alledaagse onderwerpen een gesprek voeren.

Level 3: Je woordenschat wordt steeds beter en je kunt steeds vaker woorden direct noemen zonder dat je ze moet omschrijven. Je kunt de taal goed verstaan en hebt er niet niet veel moeite mee om (nagenoeg) correcte zinnen te formuleren Soms heb je tijdens het praten nog wat tijd nodig om na te denken.

level 1 : 2maand

Level 2 : 6maand

Level 3 : 1,5 jaar

voor meer duidelijkheid zie bron