Moet ik voor mijn vakantie naar Tunesie (Hammamet) mijn kleding aanpassen aan de cultuur daar?

Ik draag op vakantie normaal gesproken altijd rokjes, jurkjes en shorts die soms nogal kort kunnen zijn (met kort bedoel ik boven mijn knie, niet boven mijn billen). Is het aan te raden om voor mijn vakantie toch mijn kledingstijl wat aan te passen of is het veilig om mijn eigen kleding te dragen?

Daarnaast heb ik blond haar. In China en Turkije ben ik hier erg om lastiggevallen door mannen en familieleden hebben me aangeraden mijn haar voor de vakantie bruin te verven. Is dit niet wat drastisch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K

Antwoorden (3)

Nou in Tunesie zijn de meeste erg gelovig en sommige mannen zouden zeker moeilijk doen over hele korte rokjes. Blond haar trekt ze ook erg aan, om het bruin te verven verminder je de kans dat er enge mannen aan je gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er een beetje aan wat je gaat doen.
Als je in Hammamet zelf blijft, in de toeristengebieden, het uitgaansleven, het attractiepark etc. dan is het nogal gauw goed.

Ga je de bazaar in, dan zou ik toch wat meer gekleed gaan.
En natuurlijk ook als je het achterland in gaat.
Je kunt best een of meer leuke pareo's meenemen: Ik heb er twee dezelfde gekocht bij Wibra, mooi dun katoen, met een bijpassende hoofdband.
Daarmee ga je altijd goed gekleed.
Die sla je over je hoofd in bijv. een moskee en eentje draag je als rok of jurk over je kleding.

Je haren bruin verven alleen voor zo'n vakantie gaat wat ver.
Maar een reisbureau raadde Tunesie voor mij en mijn zus af, als vrouwen alleen, omdat de mannen wel erg opdringerig kunnen zijn.
Maar ook hier geldt: als je het binnenland in gaat, draag dan een doekje om je hoofd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben vorig jaar zelf in Hammamet Yasmine geweest, en als toerist kun je gewoon in je shorts/jurkjes/rokjes rondlopen.. Zelfs een Tunesiër in het hotel zei, dat ze dat toleren als je toerist bent en dat het dan niet uitmaakt..

De mannen vallen je wel lastig daar, maar denk niet dat het uitmaakt of je blond of bruin haar hebt.. Ik heb zelf blond haar, en werd ook heel erg lastiggevallen.. Ondanks ik met mijn vriend daar op vakantie was! Ze zijn gewoon een beetje brutaal :) Maar ook andere vrouwen (die andere haarkleuren hadden) werden lastig gevallen.. Omdat je Westers bent denk ik.

Maar als je gewoon duidelijk bent dat ze je met rust moeten laten, laten ze je gewoon met rust.. Ze "proberen" het gewoon hahahaha

Ik heb echt een supervakantie daar gehad vorig jaar! En ga er ook zeker terug! Het klimaat is daar heerlijk en de mensen zijn heel vriendelijk en gastvrij.

Geniet van je vakantie en hoop dat je wat hebt aan mijn tips! :)