Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een tas van 61cm meenemen als handbagage op een KLM vlucht? of is het limiet van 55 ook echt strict?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Die limiet is echt strikt. Heb bagage geweigerd zien worden om die reden! Heeft te maken met de maten van de bagagevakken boven de stoelen, daar moe thet in passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het limiet is 55 en die van jou is 6 cm groter...deze kan idd geweigerd worden omdat deze niet aan de toegestane afmeting voldoet..
en daar zijn ze heel strikt in...

Toegevoegd na 6 minuten:
Alle bagage die u niet incheckt maar meeneemt in de cabine noemen we handbagage. U kunt deze in de bagagevakken boven uw hoofd of onder de stoel voor u opbergen.

Vluchten die worden uitgevoerd door KLM Cityhopper hebben beperkte bergruimte in de cabine. Daarom kan het voorkomen dat we vragen om uw handbagage toch in het ruim te laten plaatsen.

Wij adviseren u zo min mogelijk handbagage mee te nemen.
Aan boord mag u meenemen:


Reisklasse


Aantal & afmetingen


Gewichtsbeperking


Toegestane accessoires


Economy Class


1 stuk van
55 x 25 x 35 cm
(l x b x h)*


Uw handbagage,
inclusief accessoires,
mag maximaal
12 kg (26 lbs) wegen.

Een van de volgende voorwerpen: handtas, aktetas, camera, kleine laptop of 1 ander voorwerp van gelijk of kleiner formaat

Business Class


1 stuk van
55 x 25 x 35 cm
(l x b x h)*
en 1 stuk kleiner
dan 45 x 20 x 35 cm
(l x b x h)**


Uw handbagage,
inclusief accessoires,
mag maximaal
18 kg (40 lbs) wegen.


Een van de volgende voorwerpen: handtas, aktetas, camera, kleine laptop of 1 ander voorwerp van gelijk of kleiner formaat

* De som van de afmetingen mag niet meer zijn dan 115 cm (45 inch), inclusief wielen en handvatten.
** Uitzondering voor World Business Class-passagiers: op vluchten vanaf India mag u slechts 1 stuk handbagage meenemen. Een tweede stuk handbagage kunt u gratis inchecken.




.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het is heel erg strict
een vriendin had een tas die was 4 centimeter groter en daar werden ze al geirriteerd van (voor al omdat ze in discussie ging)
het enige wat je dan kan doen is een kleinere tas gebruiken.
ik had er toevallig nog 1 in mijn eigen tas zitten. en het paste precies. maar probeer het maar niet want het is zonde als je je spullen moet achterlaten

maar ze zijn daar dus vaak niet blij mee.
best logisch ...achteraf gezien

mijn tip: probeer het niet eens , het werkt niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het risico ook niet nemen. Ik wa verleden week op Schiphol en mijn bagage was 4 kg te zwaar. Ik had geluk dat het rustig was en ik kreeg toestemming extra spullen in mijn handbagage mee te nemen. Een vriendin was hetzelfde overkomen. Is je handbagage iets te groot, dan kun je het bij de ingang van het vliegtuig achterlaten, net zoals de kinderwagens en dan haal je het weer op als je het vliegtuig uitkomt. Het ligt eraan bij het inchecken of ze je handbagage controleren. Ik persoonlijk zou het risico niet nemen, als je een andere tas hebt, neem die dan mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij KLM doen ze er meestal niet moeilijk over (ik neem wel eens 3 tassen mee). Maar bij bijv. Ryan Air is het meteen; kassa!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding