mag ik paracetamol en immodiuum mee nemen naar Engeland?

zoon gaat met school naar Engeland

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K

Antwoorden (4)

er staat nergens geschreven dat dit niet zou mogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
't is te zeggen normale hoeveelheden...
fremar
10 jaar geleden
Ja, dat mag. Houd het wel in de originele verpakking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mits in de originele verpakking mag het worden meegenomen. Begin nooit met losse strips of tabletten her en der in de kleding of bagage, want de Engelsen zoeken zich suf naar drugs en alles wat tablet/pil is en onduidelijk is geeft een hoop gedoe, als ze toevallig even checken.
Maar in elke Boots in Engeland, dus de grote drogisterijketen, is echt overal paracetamol te koop en loperamide ook (de grondstofnaam voor Imodium). Zoek eventueel dus naar loperamide. Waarom een voorraad meenemen? Het is een beschaafd land waar alles te koop is!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja je mag paracetamal en immodiuum mee nemen, let er wel op dat je de originele verpakking mee neemt. Wanneer je het op voorschrift hebt gekregen is het ook aan te raden om een lijst mee te nemen van de medicijnen die je volgens de huisarts/arts moet slikken. Deze kan een arts veelal voor je uitdraaien.