Wat is de goedkoopste manier om met de trein naar Berlijn te gaan vanaf Hengelo of eventueel Bad bentheim?

Wij willen met een groep van +/- 15 man met de trein naar Berlijn reizen. We willen dit doen in het weekend na hemelvaart. We wonen in twente en nu was onze vraag wat de goedkoopste manier is om deze reis te maken? is het makkelijker om een groep arrangement te nemen? en zit er verschil in het opstappen in bijv. Hengelo of scheelt het al veel geld om op te stappen in stad in duitsland? Heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

De goedkoopste manier om door Duitsland te reizen is de Schönes Wochenende ticket.
Hiermee reis je op zaterdag én zondag met vijf personen onbeperkt door heel Duitsland voor € 44,-. (bron 1)
Groot nadeel is wel dat deze niet gebruikt kunnen worden in Intercity's en ICE, waardoor je relatief veel tijd kwijt bent aan het reizen. Uiteraard geldt hier dan tevens dat deze tickets pas vanaf Bad Bentheim geldig zijn, als je via Hengelo reist.

Mijn vriendin en ik reizen 2 á 3 keer per jaar naar Berlijn en doen dit simpelweg via NS Hispeed. (bron 2)
Voornamelijk omdat we gewoon rechtstreeks en 1e klas willen reizen.

Het is overigens maar de vraag of je op zo'n korte termijn nog voor zo'n grote groep kan reserveren. Je krijgt namelijk zitplaatsen toegewezen die voor je worden gereserveerd. Onze ervaring is dat de goedkopere tijdstippen (prijs is erg afhankelijk van je gewenste opstaptijd) vrij snel volgeboekt zijn, ook eerste klas.
Ook hangt dit af van jullie leeftijd. Jongeren onder de 26 reizen namelijk goedkoper met het openbaar vervoer in Duitsland.

Zojuist heb ik gekeken of ik een online reservering kon plaatsen voor twee personen voor dat weekend, maar kreeg tweemaal een foutmelding. Kan toeval zijn, maar meestal betekent dit dat de treinen voor dat weekend (had query geplaatst voor heenreis op 31-05 en terugreis op 02-06, zonder voorkeurstijd) volgeboekt zijn.

Hopelijk kan je hier wat mee; succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Bron 1 moet bron 2 zijn en vice-versa. Stop de tijd; ik zet 2 jokers in. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Schönes Wochenende ticket was ook waar ik meteen aan moest denken. Ik denk dat normale kaartjes voor dit weekend erg duur zijn (je bent wel erg laat!). Je kan op de routeplanner van DB de zoekfunctie instellen dat die alleen regionale treinen opzoekt
Probeer een reis te boeken via de site van de DB (zie link). Voordeelopties komen meestal vanzlef wel naar boven.
Het kan idd zijn dat het makkelijekr is om niet als 1 groep maar als 3-4 groepjes te boeken. Er bestaat wel zoiets als Mitfahrer-korting (met zijn 2en is vaak goedkoper dan 2 losse kaartjes).