gaan de metro's in new york 24/7 of tot hoelaat gaan ze?

mijn vriend en ik willen graag naar New York toe, we willen graag een hotel dichtbij een Metro, maar we vragen ons af of die wel 24/7 allemaal gaan of wat de eindtijd is van de Metro's, want het vervoer in New York is toch het makkelijkt via de Metro.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Het beste antwoord

Ja

Écht 24/7.

Kijk het rooster van een willekeurige metrolijn via de link.
De frequenties worden wel lager in de nachturen en weekend, uiteraard.

Toegevoegd na 1 minuut:
... en zie ook de 'timetables' van alle lijnen. Je kan makkelijk je eigen lijn zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Over het algemeen rijden de metro’s elke 2 tot 5 minuten tijdens de spits, elke 10 tot 15 minuten overdag en om de ongeveer 20 minuten tussen middernacht en 05.00.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er is dus geen eindtijd, alleen de frequentie is 's nachts veel lager. (Lijkt me trouwens niet zo aangenaam om in het holst van de nacht een kwartier in zo'n metrostation te staan wachten...).
Amadea
11 jaar geleden
Zoals ik het lees via onderstaande link niet helemaal 24/7, wel bijna. Van maandag tot vrijdag dag en nacht, maar voor het weekend is het niet helemaal duidelijk.