Wie heeft er ook ervaring om in omgeving van Cork zelf in een gehuurde auto te rijden? En dat zonder ongelukken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Ik heb bij een grote touroperator gewerkt op de afdeling Ierland.
Het verkeer in Ierland is over het algemeen rustig. Als je je netjes aan de regels houdt (en links rijdt) zul je niet snel een ongeluk krijgen.

In al die jaren dat ik er gewerkt heb, heb ik slechts één maal gehoord dat er een stel een ongeluk met de auto gehad heeft (en dat was in de buurt van Dublin).

Ierland is een mooi, rustig land. Geniet van je vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk eraan: ze rijden links daar :)

gelukkig doen ze dat wel *allemaal*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb weliswaar geen ervaring opgedaan in Ierland, maar wel in Schotland. Had toen ook een auto gehuurd op het vliegveld van Ebberdeen. En kan stellen dat op het moment dat je rechts instapt het links rijden bijna als vanzelfsprekend is...

Het enige vershil is dat je met links moet schakelen en dit is even gewenning. Maar voor de rest is alles hetzelfde. Althans bij de Ford Mondeo 2.0 CTI automaat, welke ik destijds zelf ook reed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ergere plaatsen om (voor het eerst links) te rijden.
Ik rijdt ieder jaar in een huurauto in en om Dublin. In de stad (Dublin) rijdt men wel wat agressiever dan erbuiten, maar dat is in ieder land wel het geval denk ik. Over het algemeen is de Ier heel behulpzaam en geduldig als blijkt dat je niet bekend bent.
Mijn moeilijke moment ligt altijd als ik s'ochtends na een nacht in het hotel weer in de auto stap. Ik moet dan altijd goed opletten dat ik direct links ga rijden, terwijl je reflex heel even rechts is. Gelukkig is er nooit wat gebeurd.