Wij gaan naar Duitsland en regelmatig naar andere landen. Hoe handig is een vertaalcomputer?

Wij gaan regelmatig naar het buitenland. Ik neem dan wel eens van die kleine vertaalgidsjes mee, maar daar staan vaak de woorden niet in die je nodig hebt. Daarnaast is het lastig om zinnen op te zoeken. wie heeft er een vertaalcomputer en is dat handig? Ik heb een Franklin gezien van 79 euro, bij Kijkshop, die lijkt me wel wat. Heeft iemand daar ervaring mee toevallig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een vertaalcomputer werkt niet zo heel veel makkelijker dan een vertaalgids, vaak is de woordenschat niet veel anders dan wat je van zo'n gidsje kan verwachten.

Als je ergens staat is het gerommel met zo'n toetsenbordje en schermpje echt niet praktisch.

Het is wellicht beter om een gewoon pocketwoordenboek mee te nemen, daar staan veel meer woorden in en ze staan gewoon op alfabetische volgorde, niet per rubriek bij elkaar.