Als het in Zuid Afrika winter is, is het hier zomer. Noemen zij die periode dan ook winter, of toch zomer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K

Antwoorden (7)

De winter in Zuid Afrika begint op 21 juni, dzelfde dag als onze zomer begint.

Zij noemen de periode van 21 juni tot 21 september winter.

De periode van 21 december tot 21 maart noemen ze daar zomer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat daar alleen sprake was van een natte en een droge periode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuid Afrika kent net als Nederland vier jaargetijden, al zijn de temperaturen wel verschillend dan hier. Omdat het winter is in Zuid Afrika wanneer het hier zomer is, zullen ze het ook winter noemen (en dus geen zomer). En andersom.

De zomer (midden oktober tot midden februari) in Zuid-Afrika wordt over het algemeen gedomineerd door warm, zonnig weer.

De winter in Zuid-Afrika (mei tot juli) geeft met name in de hoger gelegen binnenlanden droge, zonnige dagen en koude nachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. Het warme seizoen wordt zomer genoemd, het koude seizoen wordt winter genoemd.
De termen zomer en winter staan dus los van de kalenderdatum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het zuidelijk halfrond is ht winter als het op 't noodelijk halfrond zomer is, ook in Zuid Afrika. Afhankelijk van waar je bent kan het er in de winter ook behoorlijk sneeuwen en vies vriezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben in de Nederlandse zomer naar Zuidelijk Afrika gegaan en heb goed gemerkt dat het daar winter was.

Overdag zijn de temperaturen daar in hun winter best lekker (en vergelijkbaar met onze zomers), maar 's nachts is het daar in de winters best behoorlijk koud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze draaien het gewoon om. Winter is daar in Juni/juli En als het daar kerstmis is, is het de warmste tijd van het jaar. Het lijkt me wel raar, kerstmis aan het strand in je zwembroek.