Wat is een goed alternatief voor de wandelschoen?

Ik ga van de zomer op vakantie naar Amerika. Ik ga onder andere naar Las Vegas en de Grand Canyon. Hier ga ik veel lopen, bovendien is het erg warm in die periode.
Ik vroeg me daarom af wat geschikte loopschoenen zijn, ik zou het liefst geen wandelschoenen willen aangezien ik deze verder nooit meer zal gaan gebruiken.
Ik zat zelf te denken om een paar Timberland classics aan te schaffen of een paar hardloopschoenen, maar ik heb geen idee of dit een goede keuze is.
Weet iemand een goed alternatief voor de wandelschoen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees dit eens: http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/overig/goeie-wanddelschoenen-kopen-vierdaagse.56076

Antwoorden (4)

Denk eens aan sportsandalen. Die zijn erg prettig als je veel loopt in warme landen. Daarnaast kun je een laag model comfortabele schoen van leer, suède of ademend materiaal meenemen als alternatief voor een wandelschoen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De "tennis shoes" is wat vakantiegangers in Amerika dragen als ze veel gaan lopen, je zult ze er veel tegenkomen. De schoenen zijn licht en lopen lekker, ze zijn vergelijkbaar met hardloopschoenen.
Zelf heb ik een paar Timberland classics. Ik raad je af deze te gebruiken voor jouw trip, zijn namelijk erg warm en lopen zwaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een paar goed Teva-sandalen mee neemt, kan je luchtig lopen en zelfs door water waden. Ideaal. Ik neem ze altijd mee naar Frankrijk als ik kampeer en dan loop ik ook 10 km per dag. Ik steek er ook riviertjes mee over.
10 jaar geleden
Ik loop altijd op hardloopschoenen als ik op vakantie lange tochten maak. Die ventileren prima en hebben een prima profiel. Nadeel is dat ze niet geschikt zijn voor regenachtig weer, maar een klein buitje kunnen ze wel hebben, ze zijn immers zó weer droog.