stel je bent je identiteitskaart kwijt verloren waar kun je in de tussen tijd mee legitimeren? als je bijvoorbeeld een rondleiding hebt in de TK

waar kun je in de tussen tijd mee legitimeren
als je die hebt aangevraagd met procesverbaal bij de gemeente

moet je dan het proces verbaal laten zien voor vermissing

als je bijvoorbeeld een rondleiding hebt in de TK
daar moet je een kaart bij je hebben

Toegevoegd na 57 seconden:
vanwege de tijd op die te maken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is TK?
Amadea
11 jaar geleden
Tweede Kamer?

Antwoorden (3)

neem je proces verbaal mee en dat het liefst in combinatie met een ander id-bewijs, bijv een rijbewijs. als je dat niet hebt, zorg er dan voor dat je iets anders bij je hebt, waar je naam op staat, bijv een ov-chipkaart.

hoe er rekening mee, dat dit alsnog niet wordt geaccepteert. het is dus even schipperen in de tijd, dat je moet wachten op je nieuwe id-kaart.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Heb even gekeken op de site van de Tweede Kamer. De 'vorm' van het legitimatiebewijs wordt daar niet genoemd. Vermoedelijk gaat men akkoord met elke "officiële" pas waar je naam en geboortedatum op staat en een pasfoto. (Verder moet je door een 'poortje' daar en gaat je bagage door de scanner.)

Als je helemaal 'op safe wil spelen' kun je via een spoedprocedure bij de gemeente een nieuwe kaart aanvragen. Normaal kost de aanvraag 5 werkdagen, het kan echter ook in max. 2 werkdagen als je bereid bent er extra voor te betalen. Dat lijkt me voor dit doel niet noodzakelijk.

Ik zou zeggen: neem het proces-verbaal mee en een ander legitimatiedocument. Dat zou ook een leerlingenpas van school kunnen zijn.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stel die rondleiding is volgende week vrijdag 9 juni
in de TK
stel die persoon heeft een bankpas met zijn naam erop
en een OV chipkaart met zijn naam erop
komt die dan binnen bij de TK rondleiding
met het procesverbaal samen
Computoon
11 jaar geleden
Bankpas heeft geen pasfoto maar in combinatie met een OV-chipkaart met een foto en het proces-verbaal gaat het wel lukken, dacht ik zo. (Mijn standpunt is, dat wanneer men niet een specifiek legitimatiebewijs noemt -en dat doet men niet op de site- er niet geëist wordt dat dit een paspoort of ID-kaart is. Er staat op de site niet niet als 'wettig' of 'geldig' identiteitsbewijs.
Ik kan uiteraard niets garanderen want ik werk niet i nde Tweede Kamer. Maar als die rondleiding is op vrijdag 9 juni dan is het legitimatiebewijs zeker 'klaar'', als de aanvraag nu al was ingediend. De standaardtermijn van 5 werkdagen is dan immers voorbij en het drukke vakantieseizoen is nog niet begonnen, dus vermoedelijk heeft de gemeente geen achterstand.
Computoon
11 jaar geleden
NB: volgende vrijdag is het 8 juni.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel Computoon
Je paspoort
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand zijn ID is verloren en deze vraagt stelt MAG je ervan uitgaan dat deze persoon GEEN paspoort heeft.....