Mijn ouders en ik willen heel graag een keer op vakantie naar het buitenland, maar mijn zusje wil echt niet naar het buitenland, wat moet ik doen?

Elke zomer vraag ik of we een keer naar het buitenland op vakantie gaan, naar spanje ofzo, maar mijn zusje protesteert dan want zij wel het absoluut niet, wat moet ik doen?

Toegevoegd na 1 dag:
mijn zusje is pas 8 en ze wil echt niet zonder haar ouders, en zelfs als ik 3 dagen op kamp ben mist ze mij al.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is je zus?

Antwoorden (16)

misschien kan j een comprimis met je zusje sluiten: zeg dat jullie 1 week op vakantie naar het buiteland gaan,en dan 1 week wat zij wilt doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zusje niet meenemen.
En dat bedoel ik serieus.
Als zij zo nodig in Nederland wil blijven kan je haar prima met een kampvereniging mee sturen o.i.d. en vervolgens zelf met je ouders naar een leuk land gaan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor je zusje een leuke vakantie boeken bij opa en oma ... en dan fijn met je ouders weggaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor je zei t goed vandaar dat ik je een + gaf
Hoe oud is dat zusje, en in welke bijzondere positie verkeert zij dat zij zelfs voor je óuders mag bepalen waar jullie met vakantie heengaan ?????????
Het idee alleen al...

Mijn jongste wou ook niet, omdat ze de táál niet sprak en dat vond ze eng....kikker van zeven toen. Uiteráárd heeft ze van iedereen de grootste lol en de meeste aanspraak gehad. Zo gaat dat met zusjes....

Een compromis dat mij eigenlijk al te ver gaat, maar dat je ouders zouden kunnen overwegen is naar het dichtsbijzijnde buitenland nét over de grens te gaan, om te wennen. Duitsland of Belgie. Maar eerlijk gezegd is 'echt niet willen' en ook nog zonder onderbouwing voor mij een argument van niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mijn idee!
Misschien kun je een consessie doen om meteen niet zo ver weg te gaan als Spanje. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het mij ook benauwde om zo ver weg te gaan. Wat als er iets gebeurde? Wat als ik erge heimwee zou krijgen? Dan was ik wel mooi een paar dagen reizen van huis af, want ik durf ook niet te vliegen, dus alles moet met de auto haalbaar zijn.

Begin anders eens met een weekendje België of Duitsland, de Ardennen en de Eiffel/Moezel zijn echt mooi.

Als je in België in de buurt van La Roche gaat zitten dan kan ze al heel wat moois zien van een ander land, en is de overstap naar Luxemburg ook al snel gemaakt. Zij kan dan snel weer thuis zijn als het haar echt niet bevalt, en tegelijkertijd zien dat het buitenland ook heel mooi kan zijn.

Als het haar achteraf dan toch wel bevalt zou je haar steeds een stapje verder kunnen laten gaan. Ik zou het niet forceren want daar zullen jullie allemaal niet gelukkig van worden als ze toch voor jullie mee zou gaan en zij het achteraf verschrikkelijk vindt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boek bijvoorbeeld een vakantie in de Belgische Ardennen. Dat is buitenland, maar eigenlijk is het net Nederland. Je zus zal dan geleidelijk in aanraking komen met andere talen, andere gerechten en supermarkten en kan dan op haar manier wennen aan jullie volgende vakantie nog verder weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou met je ouders en zusje kunnen afspreken dat jullie het ene jaar doen wat zij graag wil en het andere wat jij graag wilt. Nu zijn jullie al een paar keer in Nederland gebleven dus jij bent nu het eerst aan de beurt om te kiezen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ook een goede suggestie.
Laat je zusje logeren bij haar lievelings oom en tante, of bij opa en oma. Dan kunnen jullie naar het buitenland.

Of laat zusje op een kampeerweek gaan.

Het kan toch niet zo zijn, dat een kind een gezin tyranniseert. Wat willen je ouders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar Zuid-Limburg en ga al wandelend of met de auto of zo de grens over, gaat daar ongemerkt.
Misschien kan ze zo ontdekken dat het buitenland niet bijt.
En anders, sja, als zij èlk jaar haar zin krijgt wordt het tijd het eens anders te doen.
Maar willen je ouders wel, of is het protest van je zus een makkelijke manier om zelf ook niet te hoeven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stuur haar naar een boerderij mag ze daar meehelpen! Wij boeren zouden blij zijn als we eens op vakantie konden. Enne: Prettige vakantie gewenst.

Toegevoegd na 19 uur:
ik zie NU dat jouw zusje ACHT jaar is, tuurlijk tegenwoordig houd het gehele gezin met kids van acht jaar rekening. Wat een vooruitgang met de jeugd die ik vroeger had, dan werd er niet meegedacht met je. Je had maar te doen wat de ouders wensten. Maar tja gelukkig ben ik door verwennerij dus ook niet verpest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een rare situatie dat je zusje de macht heeft dit te beslissen voor jullie allemaal. Mocht dit een normale gang van zaken zijn binnen jullie gezin, dan zou het best eens goed zijn om ervan te ontsnappen. Kijk eens of je zusje er misschien zin in heeft om naar een zomerkamp te gaan, zodat jullie lekker je eigen gang kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vraag me eerlijk gezegd af of je ouders ZELF wel naar het buitenland willen......
Zo klinkt het mij in de oren en worden de protesten van je zusje als smoesje naar jou gebruikt.

In mijn gezin bepalen de ouders (ik dus) waar we heen gaan als hoofdbestemming en ter plekke kijken we natuurlijk wel dat we dingen doen die iedereen leuk vind.
Ik ken ook gezinnen die ook de bestemming democratisch bepalen MAAR DAN MOET OOK IEDEREEN om de beurt de kans hebben dat zijn wens uitkomt
amigo
13 jaar geleden
Ik zou zeggen..kom bij mij op vakantie! Ik woon dan wel niet in Spanje maar in Tsjechie en daar is het óók heel leuk en hartstikke gezellig en er is een heleboel te doen voor jou en jouw zusje en voor pappa en mamma...wedden dat ze volgend jaar weer wil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag is wat is precies de rede dat zij niet wil gaan,
kun je niet argumenten geven dat het spannend is en ook erg leuk kan zijn.
zoek bijv. iets waar veel animatie is als je bijv, naar mallorca gaat daar is veel te doen voor kinderen en ze spreken nederlands en het is bovendien niet erg duur.
wij zijn vorig jaar naar club martha geweest in cala dore erg erg leuk zeker voor jonge kinderen.

gewoon een keer goed de boeken bekijken wat ze wel leuk vind dat stimuleerd erg.
Ik weet zeker dat ze het wel leuk gaat vinden, en ik begrijp ook dat het grootste probleem is dat het vreemd is en onbekend.

mijn dochter is nu 12 en toen zij 7 jaar was vond zij het ook niet leuk maar eenmaal daar op lokatie steelt zij de show.
ze had bijv. wel het idee dat als we zeiden we gaan weer naar turkije dan wilde ze daar niet meer naar toe, want daar was ze al geweest ( niet wetende dat turkije best groot is en we naar een andere lokatie gingen)
wel grappig dus.
nu gaan we in december naar egypte en ze teld de dagen al af.
dus zo kan het ook verkeren, de aanhouder wint en de kleine meid (je zusje) overwind die ook.

mvg Mike
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een keer naar België rijden, daar spreken ze toch een soort van Nederlands en niet tegen je zusje zeggen dat het buitenlands is.
Vertel haar dat pas als jullie terug zijn, ze is pas 8 en weet echt niet wat het buitenland is als ze er nog nooit geweest is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Limburg is prima te doen! Laat je Zuidwester en laarzen maar thuis, het is er heerlijk weer. In Maastricht schijnt de zon volop, en de luchthaven Maastricht-Aachen Airport is vlakbij. Vanuit Holland goed te doen. Leer wel de taal vooraf en neem natuurlijk je paspoort mee voor bij de grens.

Veel plezier!