Kan je nog naar de luchthaven gaan, random 2 vliegtickets vragen en op reis gaan? Bestaat dat nog??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
9.1K

Antwoorden (3)

Random?
Je bedoelt: 'goedemorgen, ik wil vanmiddag naar Parijs'
Dat kan, zolang je binnen europa (schengen) blijft, waarschijnlijk wel.
Buiten europa, en met name de VS wordt wat lastiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de toenemende populariteit van internet en de daar aangeboden "last-minutes" heeft het concept van 's morgens naar de luchthaven gaan en daar ter plekke een last-minute aanschaffen zijn bestaansrecht verloren.

Toegevoegd na 9 minuten:
"Heb 't 4 maanden geleden nog geprobeerd, last second proberen te regelen. Niet 1 maatschappij die goedkope tickets kon bieden. Elke balie waar we kwamen kregen we ook hetzelfde te horen: "last second bestaat niet meer meneer. Dat was vroeger. Tegenwoordig betaal je alleen maar meer. Achterliggende reden is dat er altijd wel iemand met zo'n vlucht mee moet en die dan de hoofdprijs betaalt, levert meer op dan 10 gasten die voor niets mee gaan." Bij ELKE balie hebben ze ons dit verteld....."

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1100259

"Helaas hebben alle luchtvaatmaatschappijen een aantal jaren geleden ingezien dat het economisch aantrekkelijker is om op de laatste dag voor vertrek één ticket voor bijvoorbeeld 1500 euries te verkopen dan 5 voor de prijs van 300 euries per stuk. Helaas helaas helaas!"

http://forum.fok.nl/topic/1176147
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er ziiten nog altijd balies met vriendelijke juffrouwen en die willen vast graag tickets verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag heeft het niet over -goedkope- tickets, maar dat waren die last seconds meestal wel.
De laatste twee stoelen werden tegen dumpprijs verkocht om ze vol te krijgen.
De planningen werken nu beter, en in twijfelgevallen wordt het vliegtuig 'gewoon' overboekt.
Het kan, zeker als je geen eisen stelt aan de exacte bestemming, accommodatie & prijs.
Maar echt nodig is dat niet meer sinds de internetverkoop en dus zijn er ook niet echt mooie dingen te koop die je niet [voor minder] ook online kunt vinden. Er is niet 1 specifieke balie waar alle 'overgebleven' tickets te koop zijn, maar gewoon '25' verschillende luchtvaart maatschappijen en reisorganisaties die hun eigen tickets/pakketen verkopen.