in Portugal, Griekenland en Turkije komen hotels van de hoogste categorie (vijfsterren en categorie Deluxe) meestal overeen met viersterren- of zelfs driesterrenhotels in Frankrijk.
Drie sterren in Spanje komen in het algemeen overeen met twee sterren in Frankrijk.
Een viersterrenhotel is daar niet echt een luxehotel, maar eerder een superieur driesterrenhotel.
Vier sterren worden in Spanje en in Italië meer en meer de norm voor kwaliteit, vijf sterren staan voor luxe.

Griekenland kent officieel geen sterren toe, maar wel categorieën: categorie ‘Deluxe’ komt overeen met vijf sterren, categorie A met vier sterren, categorie B met drie sterren, enz. Turkije beoordeelt de meeste hotels met een tot vijf sterren. Hotels met categorie Special zijn vaak historische panden die men tot een fraai hotel ombouwde. U mag ze als luxueus beschouwen.

http://www.caractere.be/nl/goedomweten/beoordeling.php

Mijn eigen ervaring is dat de drie sterren in NL beter zijn dan de drie sterren in Griekenland. Griekse drie sterren zou ik beoordelen als eenvoudig. Hoewel je natuurlijk uitzonderingen hebt.

Zoek het hotel van je keuze op Zoover.nl na en lees hoe anderen het daar vonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij mij was dat niet 3-sterren waardig. Meestal stellen ze in het buitenland minder eisen, en was het heel basic dus verwacht er niet te veel van. Ik zou eerder voor 4 sterren gaan, als je daar waarde aan hecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rhodos is over het algemeen een heerlijk eiland maar je hebt er verschillende ( ik zat in bleu bay = all inclusief en sunland) was gewoon toppie!
Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hotel filerimos was ik destijd s erg tevreden over, goed verzorgd. Ik had daar een apartement...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik ook geweest, vond het eten alleen matig...... 4 sterren op Mallorca zijn 3x zo goed