Hoe kom ik aan een verklaring (met handtekening) voor mijn 15 jarige dochter als ze met een vriendin (ook 15) gaat vliegen?

Ik heb met het vliegveld gebeld om te vragen of mijn dochter zonder volwassenen mocht vliegen, dat mocht, maar wij moeten als ouders een verklaring afleggen waarin wij toestemming geven. Hoe kom ik aan die verklaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een 15 jarige wordt een YP genoemd (Young Passenger), zoals kleine kinderen die alleen reizen een UM genoemd worden ( Unaccompanied Minor)

Ale je de meiden wegbrengt naar de luchthaven, zorg dan, dat je de paspoorten bij je hebt van alle ouders van de twee, en meld je bij de assistentiebalie van de maatschappij waar ze mee vliegen. Daar hebben ze het juiste formulier, dat ingevuld moet worden, en zo wordt ook het cabinepersoneel op de YPjes geattendeerd, evenals het grondpersoneel van de luchthaven waar ze over/uit stappen. Zo worden ze toch een beetje 'begeleid', al is het op méér afstand dan bij een Ummetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De verklaring zul je zelf moeten schrijven en moeten voorzien van jou handtekeningen en die van je partner en daarbij behoren de kopieen van je paspoort.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle copy moet wel op 1 papier staan dus handgeschreven en copy legitimatie.
ronron1212
12 jaar geleden
brief plus twee handtekeningen als er een partner is. en van elk een copy van het paspoort dus 3 a4 papieren.
Dit is de verklaring die Transavia hanteert. De vliegtuigmaatschappij waar je dochter mee vliegt zal ook van deze standaard formulieren hebben. Check hun website.