is het strafbaar als een campingbeheerder mijn eigendommen weg gooit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je iets meer informatie moet verschaffen.
Gooit hij dingen weg terwijl deze bij je tent / caravan liggen of heeft hij dingen weggegooid die jij per ongeluk hebt laten liggen terwijl je naar huis teruggekeerd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens de vraag is niet duidelijk genoeg
Ritsuka
12 jaar geleden
Idd C4th
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een stacaravan? Of ben je een weekendje met een tent langsgeweest?

Antwoorden (4)

Als jij een plek hebt gehuurd en netjes je huur betaalt en niet te veel rotzooi maakt en je aan de regels houdt en de huur is niet opgezegd etc. etc.
ja dan moet de campingbeheerder van jouw spullen afblijven.

Maar meestal is er meer aan de hand...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo is het maar net!
Deze vraag is zonder meer een voorbeeld van onvoldoende informatie! Een plus van mij.
Is niet zomaar te beantwoorden.

Indien jij voor een langere periode (meer dan een jaar) geen staangeld hebt betaald en de waarde van de goederen lager is dan het staangeld heb je weinig houvast.

Is het staangeld normaal voldaan of loop je niet meer dan een jaar achter met de betalingen is het diefstal / verduistering en kan er een procedure tegen de campingeigenaar opgestart worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfs als je je stageld niet betaald moet hij aangetekend melden dat je spullen moet weghalen, hij kan en mag wel je plaats leeghalen en ergens stallen zodat hij je plaats weer kan verhuren. Maar als de deurwaarder je de kans heb gegeven om te betalen en je doet dat niet dan mag het weer wel. Als het gaat om losliggende spullen om je caravan lees dan even de voorwaarden of huishoudelijke regelement wat daar in staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In beginsel zou je zeggen dat de campingbeheerder zich strafbaar maakt aan vernieling, 350 wetboek van strafrecht. ( geen diefstal of verduistering, omdat vernieling letterlijk spreekt over 'wegmaken'.) Gaat het er wel om dat de campingbeheerder dit opzettelijk en zonder jouw toestemming doet. Maar goed, zoals diegene die hiervoor geantwoord hebben al aangeven: we weten niet wat er hiervoor gebeurd is en wat de aanleiding was. Mocht er geen aanleiding zijn, zou ik zeker adviseren om aangifte te doen.