Waar kan een rolstoeler het beste de Noordzeekust bezoeken?

Duitse kennissen (nou ja, via via via) - man, vrouw en zoon van 12 - willen graag naar de Noordzeekust. Ze willen een appartement, bungalow, huisje of iets dergelijks huren.

De vrouw zit in een rolstoel. Ze kan kleine stukjes lopen, maar alleen met stok, of met ondersteuning van een helper. Ze heeft MS, wat zich bij haar uit in spierzwakte en ongecoördineerde bewegingen.

Er mogen geen hoge duinen tussen hun huisje en het strand liggen, want die vormen een onneembare hindernis. Verder willen ze graag met de auto tot naast het huisje kunnen komen, en ook tot vlak bij het strand.

Waar kan ik hen het beste heensturen?

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (7)

Vlissingen is niet echt Noordzee, maar je hebt er wel een boulevard.
Als je geen goede oplosingen krijgt, zou je het VVV van de plaats die je leuk lijkt aan kunnen schrijven
13 jaar geleden
Ik zou naar Texel gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een strand waar speciale strandrolstoelen te huur/leen zijn. Met een beetje googlen vind je vast wel een plek waar ze die hebben. Volgens mij zie ik ze wel eens op het strand van Rockanje (maar dat is natuurlijk een slechte optie als je bijv. in den Helder woont)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier vond ik een link naar het Zandvoortse strand.

http://www.zandvoort.nl/website/webgen.nsf/%28framesets%29/inter-start?opendocument&body=http://www.zandvoort.nl/website/webgen.nsf/page?openagent&id=_00C01BCEE07D20B7C12572FB00477CF1
Plaatje bij antwoord
paulus811
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Dank voor de link. Overigens ken ik die mensen nauwelijks, dus ik echt niet bij ze op bezoek.
Egmond aan zee, Zandvoort en Scheveningen hebben geen hoge duinen en een boulevard en dorp/stand waar je gemakkelijk zou kunnen manouvreren met een rolstoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons in Zeeland heb je de Brouwersdam, daar op kan je de auto parkeren en langs het talud kan de rolstoel zo naar beneden het strand op, in de nabije omgeving zijn overal recreatie parken met zomerhuisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Ter-heiden bij Monster in Z.H.
hebben ze een rubs voertuig special voor rolstoelers om het strand op te gaan
het zijn vrijwillegers

zal dus waarschijnlijk weinig of niets kosten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult even Internet op moeten of wat hotels moeten afbellen, maar voor Duitse begrippen is Nederland verrassend goed ingericht op rolstoelgebruikers. Natuurlijk voldoen niet alle hotels en horecagelegenheden en dergelijke aan de feitelijk wettelijke toegankelijkheidsnormen, maar de rolstoel op zich hoeft geen enkel probleem op te leveren.

Anders zit dat met de auto ; die mag vrijwel nérgens het strand op, en ook lang niet altijd tot aan het strandhuisje als dat aan de waterkant van de duinen is.

In Egmond is het strand over het algemeen vrij toegankelijk, met op veel plekken weinig duinen ertussen en dichtbij parkeergelegenheid (hoewel dat in de zomer wel lastiger zal worden). Wellicht is het een idee daar contact op te nemen met de VVV.