hoe weet ik of www.lanzarotelate.com een betrouwbare website is?

Ik kan vrijwel nergens recensies vinden over deze website en ben eigenlijk van plan om hier een huisje te boeken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Het is een spaanse site. Dus alle garantie regels uit Nederland zijn niet van toepassing. Het is dus vooraf niet te checken of ze betrouwbaar zijn. Je kan jezelf wel indekken door b.v de helft bij aankomst te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt lanzarotelates (ipv niet bestaande lanzarotelate). Op deze site is niet een fysiek adres te achterhalen. Alleen een telefoonnummer en een e-mailadres. Is dus erg riskant om te boeken.

Je kunt beter boeken bij een ANVR / SGR aangesloten website. SGR beschermt de vooruitbetaalde reissom en alle overeenkomsten. Bij een conflict met een bij ANVR aangesloten reisorganisator kun je naar de geschillencommissie Reizen stappen.

Er zijn voldoende boekingssites te vinden die wel bij ANVR / SGR zijn aangesloten.

Toegevoegd na 23 uur:
Onder de SGR-garantie vallen onder andere:
- De huur van een vakantiehuis

In geval van faillissement vergoedt SGR volgens de voorwaarden de schade, zoals je vooruitbetaalde reissom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onvolledig en slecht antwoord. Typisch een antwoord van iemand die in de traditionele reisbranche werkt. Het leuke van internet is juist dat je meer kan boeken dan het (zeer) beperkte aanbod van Nederlandse touroperators. Opmerking betreffende de SGR regeling: Deze geldt alleen bij pakketreizen en niet op losse boekingen. Dus een los ticket en een los appartement of huisje geboekt ANVR/SGR reisbureau valt niet onder deze regeling. Enige manier om financiële zekerheid te hebben bij losse boekingen is betalen met een creditcard. Bij het niet nakomen van de overeenkomst door je touroperator/luchtvaartmaatschappij kan je dan terug vallen op de garantieregeling van je creditcardmaatschappij. Wat Lanzarotelates betreft: Ook ik kan geen adres vinden en ik vind ook geen reviews. Dus ook bij mij argwaan. Betalingen via een overboeking via de bank zou ik zeker niet doen. Je zou eventueel navraag kunnen doen bij het toeristenbureau van Lanzarote of ze betrouwbaar zijn www.turismolanzarote.com/en/quienes_somos.jsp Wat tips voor het vinden van huisje: Ik denk dat de Nederlandse touroperators weinig aanbod hebben. Zij hebben waarschijnlijk vooral vakantieparken, appartement complexen en hotels. Hun aanbod kan je beste zoeken op www.huza.nl . Andere betrouwbare opties zijn het Nederlandse www.micazu.nl of internationaal op www.airbnb.com www.wimdu.com of www.homeaway.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder de SGR-garantie vallen onder andere:
- De huur van een vakantiehuis
- De huur van een camper
- Bus-, trein-, en ferrytickets
- Chartertickets
Bron: http://www.sgr.nl/index.asp?uid=4 Alleen betrouwbare bedrijven die een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen, mogen lid worden van de ANVR.
ANVR-reisondernemingen zijn bovendien aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) of Stichting Garantiefonds Specialistische Touroperators (SGST). Dit betekent dat in geval van faillissement SGR of SGST volgens de voorwaarden de schade, uw vooruitbetaalde reissom, vergoedt.