kan je op vakantie naar frankrijk met een vouwwagen zonder van te voren een camping te reserveren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (6)

Tuurlijk. Er is wel een kans dat de uitgekozen camping op dat moment vol is. Dus dan moet je even blijven zoeken naar een volgende of lekker wildkamperen;) (officieel niet toegestaan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan dat; het is een vrij land.
Maar reken er niet op dat er op elke camping zomaar plek voor je is. Dus als je in het hoogseizoen 2 weken op een 4-sterren camping wilt staan, kan je beter toch reserveren.
Utrecht
12 jaar geleden
Wij reserveren meestal een eerste camping voor een paar dagen en boeken bij (lukt altijd) of zoeken van daaruit verder (lukt ook altijd) naar een volgende camping.
De keren dat we gewoon op de gok gaan zoeken moeten we weleens 50km verder rijden voor we iets geschikts vinden.
Na 1 augustus zijn de fransen op vakantie en zou het weleens druk kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan waar je heen wilt en wanneer. B.v. In het hoogseizoen naar de Middellandse Zee wordt lastig. Kijk ook uit waar de tour de france op dat moment is, want dan is alles vol is onze ervaring. En idd na 1 augustus kan het ook wat drukker zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs al staat er 'complet' dan is het toch de moeite om navraag te doen. Men ziet graag n Hollands gezin + vouwwagen komen. Ka$$a!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij het een hele populaire camping is, lijkt het me ook niet zo noodzakelijk te reserveren. Ik heb het nog nooit gedaan en soms is er geen plaats. Maar dat is onderdeel van het avontuur. Wij kijken meestal in de gids waar we willen zijn die avond en dan bellen we op of er plaats is.