Waar ligt Brienne in Frankrijk?

Ik moet voor een opdracht voor school een presentatie houden over Napoleon. Hij is ook in brienne geweest, waar ligt dit?
Graag met een kaartje van Frankrijk met de precieze plek erbij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van google maps.?????
Tis de bedoeling dat je op eigen kracht je werkstukt maakt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft iedereen soms toch wel eens last van? :)

Antwoorden (2)

Brienne is een gemeente in het Franse departement Saône-et-Loire (regio Bourgondië) en telt 311 inwoners (1999). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Louhans.

Voor het kaartje zul je zelf moeten gaan kijken....

= zoekresultaat 1, Brienne in Google....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig zie ik het andere antwoord op deze vraag. Maar jij bent op zoek naar een ander Brienne namelijk naar BRIENNE-LE-CHATEAU. Dit ligt in het departement AUBE. Dat is in het noordoosten van Frankrijk. Napoleon heeft hier in zijn jeugd (1779-1784) de ECOLE MILITAIRE bezocht. Voor het stadhuis staat trouwens een mooi standbeeld van Napoleon.

Zoek je nog meer informatie over de stad en over Napoleon kijk dan op de website van de stad :
www.ville-brienne-le-chateau.fr/ot