Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tot hoe lang kan ik met mijn ID kaart reizen als de geldigheid eind dit jaar verloopt?

None

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt aan het land waar je naar toe wil. Sommige landen willen dat je bij aankomst een ID bewijs hebt wat nog 3 of zelfs 6 maanden geldig is.

Informeer dus goed naar de eisen van het land!

Toegevoegd na 1 minuut:
Met drie maanden zit je wel veilig, ik kan even geen land vinden die 6 mnd eist, dat zullen misschien paspoortlanden zijn.

http://www.europa-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=195
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cuba moet je paspoort nog 6 maanden geldig zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, de vraag ging toch over een ID?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je toevallig een lijst voor me met landen die eisen dat m'n ID kaart een aantal maanden geldig is, zodat ik het land binnen kan komen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, helaas maar reken gewoon op max 3 maanden.
Verder kun je contact opnemen met de ambassade van dat land: http://zaanstad.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/153/~/hoe-lang-is-een-paspoort%2Fnederlandse-identiteitskaart-geldig%3F

Andere antwoorden (2)

dat verschilt per land welke eisen er worden gesteld aan de geldigheidsduur van de kaart.

sommige landen verlangen dat de kaart nog minstens een jaar geldig is.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In jouw link staat nergens dat er een land is wat eist dat je ID nog minstens een jaar geldig is!
Theoretisch tot de vervaldatum - 3 maand want u mag in een land maar drie maand verblijven.
Als u bv naar Turkije reist kan u met uw Id-kaart binnen maar moet u een soort visum kopen (€ 15) met een geldigheid van 3 maand, na die drie maand moet u terug het land uit, als is het maar even over de grens en moet u een nieuw visum betalen, dit zal niet meer lukken als uw Id-kaart intussen vervallen is.
PS: ik kan het weten :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding