Wat is zeker de moeite waard om te bekijken/doen in Istanboel, buiten de bekende grote attracties?

Dus iets anders dan de Blauwe moskee, de Aya Sofia, Topkapi paleis en de bazaar.
Ik ben ook niet geinteresseerd in restaurants. Een leuk adresje om een typisch turks drankje te drinken 's avonds of als rustpauze is wel welkom. Ik ben ook benieuwd of er iets leuks te doen of zien is na het diner, behalve de bars en disco's.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Op onze laatste dag in Istanbul hebben we een wandeling langs de stadsmuur gemaakt, van bovenaf (net buiten het centrum) helemaal naar de Bosporus. Was heel erg de moeite waard.

Verder heb ik vooral ook erg genoten van het ondergrondse waterreservoir (Yerebatan Sarnici).

Wat ook een belevenis was: Met een geboekte tour van het hotel mee om "de stad te zien" om vervolgens gedropt te worden bij een leer-warenhuis waar de hele bus naar een modeshow kon gaan kijken :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Huur een boot. Voor de kust van Istanbul liggen tal van kleine eilandjes die de moeite waard zijn om te bezoeken. Vaak kan de concierge van je hotel je helpen bij het huren van een boot. Let wel op dat je een faire prijs betaalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Boottocht over de Bosporis. Kruidenbazaar bezoeken.

Verder lijkt dit me een goed idee:
Installeer Google Earth (earth.google.com), en tik in: Istanboel.
Vervolgens kan je inzoomen en zie je honderden i-tjes met allerlei lokale informatie van willekeurige mensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
The Pudding Shop.