Welk grieks eiland raden jullie me aan, en waarom?

liefst niet te groot.
ik hou van zonnebaden op het strand, maar ik vind het ook leuk interessante dingen te gaan bekijken.
het nachtleven is voor mij van geen belang.
alvast bedankt!

14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Alle eilanden hebben hun charme, maar Kreta heeft behalve prachtige stranden, ook heerlijke plekken in het binnenland, waar je de mooiste dingen kunt zien.
De kloosters, de prachtige verstilde dorpjes, het natuurschoon, de olijfboomgaarden.
Kreta is ook erg toeristisch, maar als je even verder zoekt barst het er van de prachtige interessante dingen om te bekijken.
En als je een leuk hotelletje boekt op een niet al te drukke plek is het echt genieten.
Probeer dat bij voorkeur aan de kust te doen, mits het er niet te druk is, zijn de stranden prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In dat geval: Santorini, omdat het gewoon een van de mooiste eilanden is, het is een oude vulkaan, waarvan de krater verdwenen is en nu de baai is. Prachtig om daar binnen te varen. En de stranden? Die heb je daar in twee kleuren, wit en zwart (vulkaanzand)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn vorige maand op Kythira geweest, een klein eiland onder Peloponnesus. Dit eiland kende voor enkele jaren terug nog weinig of geen toerisme. Er is geen openbaar vervoer. Maar overal rondom stranden met helder blauwgroen water. Pas laat in de middag zagen we hier en daar een paar mensen op die stranden. De dorpjes zijn klein en stil. De natuur is overal.
Ross Holydays (uit Wychen) is het enige reisbureau wat vliegreizen regelt naar Kythira. Ze hebben daar een host, Frank genaamd, die speciaal voor zijn klanten een wandeltochtenboekje heeft samengesteld en die antwoord heeft op alle vragen die je maar kunt stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je Kreta aanraden. Daar kun je alle kanten op. Het melaatseneiland is heel interessant, de opgravingen bij Heraklion (Knossos). Je kunt er zonnen, winkelen en heel mooi wandelen. Er zijn voldoende uitstapjes te maken. Mij is het in ieder geval super bevallen. We zijn nu 5 x geweest maar het blijft boeien. Fotootje is van Knossos. Fijne vakantie alvast!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kreta is leuk. Plaats: Rethymnon! super.
Voor een nog drukker nachtleven kun je ook naar Chersinissos gaan (op Kreta).

Toegevoegd na 41 seconden:
o je geeft niks om het nachtleven, dan is Rethymnon dus leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lesbos..vrouwen zat.............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar Corfu. Dit eiland ligt een stuk noordelijker dus groener! Bovendien is de reis net een stukje korter. Ben ooit op dit eiland geweest en is me uitstekend bevallen. Met name Kreta kan in de zomer erggg heet zijn.
Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je naar 1 eiland gaan. Er zijn zat eilanden,zoals bij corfu,kefalonia,zakynthos etc of naar Kreta en pak daar de boot naar een paar andere eilanden. Het leuke daarvan dat je daar vaak geen massa toerisme aantreft,maar kleinschalig Op griekenland raak je niet gauw uitgekeken. Ik hou van bootreisjes maken, Als je dat ook leuk vindt,dan is het zeker de moeite waard om naar verschillende eiland te gaan. Nog leuker is een fly drive. Dan zit je wel op het vaste land,maar kun je met de auto gaan en staan waar je wilt.Je ziet ook heel veel en het is redelijk goedkoop. Ik zou alleen rekening houden dat in de omgeving van corfu het vaker regent. Zeker rond september/oktober is de kans dat je een regenbui treft redelijk groot. Kreta en omgeving heeft daar minder last van. Veel succes