Is de hoofdboeker voor de hele reis verantwoordelijk?

Mijn vriend is de hoofdboeker van de hele vakantiereis die we hebben geboekt. Is hij overal verantwoordelijk voor of heb ik ook mijn verantwoordingen voor deze vakantie? Moet hij dus zorgen dat het betaald word of word ik daar ook verantwoordelijk voor gesteld als hij dit niet zou doen? (Ik sta gewoon als 2e persoon)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker relatiebegin, ik zou niet willen dat mijn vriendin maar half zo zou denken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedenk ook dat indien de hoofdboeker niet betaald, het reisbureau echt wel aanklopt bij de andere (volwassen) reisgenoten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Pelle, alsof ze er rekening mee houdt dat het uit gaat en hij dan met de gebakken peren zit. :\
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja zo kun je het ook opvatten. Maar aangezien dit niet aan de orde is en ook niet de reden is van de vraag word het door jullie verkeerd opgevat ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je misschien uitleggen om welke reden je de vraag dan stelt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het maakt mij niet uit om welke reden je dit vraagt maar mijn vertrouwen in jou zou weg zijn als je je dit soort dingen afvraagt!

Het beste antwoord

Ik weet niet bij welke organisatie je geboekt hebt, maar ik heb verschillende voorwaarden van verschillende organisaties bekeken en die hebben er eigenlijk allemaal een verhaal van dezelfde strekking in staan:

"De hoofdboeker/ organisatie van de groep is aanspreekpersoon voor de andere reizigers en is de contactpersoon voor Husk. De hoofdboeker is contractspartij en is financieel /juridisch verantwoordelijk, bovendien verantwoordelijk voor de correspondentie aan de medereizigers Klachten worden alleen in behandeling genomen indien deze zijn ingediend door / namens de hoofdboeker."

http://groepsreizen.husk.nl/informatie_2.html

http://www.vakantiecafe.nl/info/reisinformatie#1

https://secure.atp.nl/page.php?id=3307&PHPSESSID=a19ff06236b305c94c4abfa19c8a0cde#IVx01

http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?f=12&t=33413
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wie aangevraagd en getekend heeft is de verantwoordelijke en door het reisbureau aanspreekbaar.
Lees daarvoor de reis- en/of algemene voorwaarden. Meestal gedrukt in kleine, grijzige niet goed leesbare lettertjes.
Als het goed is zijn de reis- of algemene voorewaarden ook te vinden op de site van het reisbureau, maar dan wel even kijken of die aan de papieren versie gelijk zijn.