Is een laptop verzekerd bij Interpolis?

Het gaat oma. een Doorlopende Reisverzekering. De laptop is gekocht voor ca. €500,-

p.s. De laptop gaat mee naar Spanje en Frankrijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
oma. = om

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ja, want volgens mijn begrip valt een laptop onder 'computer hardware'.

Artikel 3 Wat is verzekerd
(...)
7 Bagage
Onder bagage verstaan wij: de zaken, waaronder kampeertent(en) en bijbehorende uitrusting, die de verzekerde voor eigen gebruik heeft meegenomen, of die hij binnen de periode dat er dekking is heeft vooruitgezonden of nagezonden;
(...)

Wij verzekeren schade aan of verlies van bagage onder de volgende voorwaarden:
Bagage is verzekerd tot maximaal € 2.500, per verzekerde per reis. Voor verzekerden tot 5 jaar geldt dat de bagage is verzekerd tot € 1.250,per verzekerde per reis. Binnen deze bedragen gelden de volgende maximeringen:
(...)
e foto, film, beelden, geluidsapparatuur en hun toebehoren, en computer hardware zijn verzekerd tot maximaal € 1.250,per verzekerde per reis; "

Maar dat geldt weer niet als de schade is ontstaan als gevolg van bijv. opzet of grove schuld van de verzekerde of door iemand die belang had bij de uitkering, of als de schade ontstaan is door overmatig alcoholgebruik door de verzekerde of drugsgebruik.

(Maar dat was je natuurlijk ook niet van plan.)

Toegevoegd na 13 minuten:
NB: bij diefstal moet aangifte worden gedaan.

"Basis voor de berekening van de vergoeding die wij verlenen, is:
1 de nieuwwaarde voor zaken die niet ouder zijn dan één jaar en waarvan de verzekerde de oorspronkelijke
aankoopnota kan overleggen;
2 de dagwaarde voor zaken waarvan de verzekerde de oorspronkelijke aankoopnota niet kan overleggen
en voor zaken die ouder zijn dan één jaar;
3 de marktwaarde voor zaken die niet kunnen worden vervangen door nieuwe van dezelfde soort en kwaliteit. Onder marktwaarde verstaan wij de marktprijs bij verkoop door verzekerde van de zaken in de
staat zoals die was onmiddellijk vóór de schade."
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord!