Vanaf welk vliegveld vlieg je het goedkoopst naar Griekenland. Heb gehoord dat het nogal eens kan verschillen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (8)

Zoals je zelf al zegt, verschilt dat nogal. Het verschilt per maatschappij, per dag en per vliegveld.

Het beste kan je kijken naar de website van het vliegveld van je bestemming, welke maatschappijen daarop vliegen en vanaf welke vliegvelden die maatschappijen dan vliegen.

Ryan air vliegt van Dusseldorf/Weeze naar o.a. Rhodos,
Easyjet vliegt van Dortmund naar Griekenland.
dat zijn redelijk goedkope vluchten, maar als je echt gaat shoppen kan je wellicht vanaf eindhoven of zo beter uit zijn.

En er gaan natuurlijk van elk klein vliegveld wel charters naar Griekenland.

De prijs van je reis wordt niet alleen bepaald door de kosten van het vliegveld (de airport tax), maar ook door de parkeerkosten, de reis naar het vliegveld, en de keuze van de maatschappij.
12 jaar geleden
Tante en oom vlogen in de meivakantie vanaf Charleroi.

http://www.jetairfly.com/fr/&ns_campaign=TradeDoublerJAF5&ns_mchannel=affiliates&ns_source=TD&ns_linkname=JAF5_fr&ns_fee=0

En de KLM -actie, naar alle Europese hoofdsteden 99 euro?

http://www.google.nl/search?q=KLM+retour+naar+Europese+hoofdsteden&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SNYK_nl&redir_esc=&ei=vyfOTaH-L82XOu_23IcN
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even op dohop.com. Hele goede vergelijkingssite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check de iphone app Skyscanner!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanuit vliegveld Düsseldorf Ryan Air dat is heel goedkoop daar zijn wij vorig jaar met 110 euro heen en terug naar zuid-Spanje gevlogen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per uur. Kijk via programma gemist anders even radar, twee weken terug ging daar de aflevering over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Düsseldorf of zavetem. Maar vergeet niet dat je ook naar het vliegveld toe moet. En dat kost natuurlijk ook. Meestal is dan het grote verschil dan al weer te niet gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begin maar opnieuw.
Er zijn veel opties die voordelig kunnen zijn.
Voor de grotere bestemmingen kunnen de traditionele lijnvluchtmaatschappijen goedkoper zijn dan de vakantievliegers. Vaak is er dan wel een overstap nodig .Gebruik hiervoor ticket zoek machines om de aanbiedingen te vinden (zie links) en kijk op Amsterdam, Brussel en Dusseldorf

Vanaf Amsterdam en andere Nederlandse luchthavens heeft Transavia veel vakantievluchten naar Griekenland (is vaak goedkoper als je dat boekt via een touroperator inclusief Accomodatie). Transavia heeft sinds kort ook een lijnvlucht op Athene.

De goedkoopste opties zijn waarschijnlijk Ryanair en Easyjet.
Ryanair vliegt op diverse Griekse bestemmingen van Weeze(Dusseldorf), Charleroi(Brussel Zuid) en Bremen. Easyjet Vanaf Dortmund

Andere opties vanuit Belgie zijn Thomas Cook Airlines en Jetairfly (Wil je op 1 plek blijven dan is bij deze carriers een arrangement boeken bij een touroperator goedkoper)

Vanaf Duitsland zijn er erg veel opties met Duitse low cost carriers en vakantievliegers. Kijk op de Sites van Air Berlin, Germanwings en Tuifly. Ook hier geldt, wil je op 1 plek blijven ,boek dan bij een touroperator) Er zijn vluchten vanaf Dusseldorf, Keulen, Munster, Dortmund en Bremen

Een interasente optie vanaf Dusseldorf (en ik dacht ook Brussel) is het Griekse Aergean. (Iets duurder maar wel heel veel mogelijkheden)

Een overzicht van low cost vluchten kan je vinden op mijn eigen website-je goedkoopvliegenclub