Komen er ooit georganiseerde reizen naar Antarctica?Hoe zullen die er uit zien?

Antarctica (ook wel de zuidpool) is een continent.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Er zijn zeer zeker al georganiseerde reizen naar Antarctica. Voorbeelden van Nederlandse organisaties die dit aanbieden zijn: Djoser, Sawadee, Askja, Beluga & SNP Reizen.

Voor die reizen vlieg je naar Argentinie, Ushuaia. Vandaar vertrekken de boten. Aan boord zit je niet alleen met je eigen groep, maar met een internationaal gezelschap. Aan boord kun je als je geinteresseerd bent lezingen van diverse biologen bijwonen.

Bij Antarctica wordt je met behulp van een Zodiac boot aan "land" gebracht waar je dan enige tijd verblijft.
Er zijn reizen waarbij je de mogelijkheid hebt om 1 nacht op Antarctica door te brengen in een tentje. Ook zijn er reizen waarbij de mogelijkheid bestaat om zelf te kajakken of te gaan scuba-diven. In het laatste geval MOET je in het bezit zijn van een duikbrevet.

Verder moet je niet al te krap bij kas zitten, want de reizen beginnen doorgaans niet onder de 4000 Euro en dat is dan vaak nog zonder de vlucht naar Argentinië.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er zijn al georganiseerde reizen naar antartica
boek maar een cruise erna toe
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die zijn er allang. Google "reizen naar Antarctica" en je krijgt een enorme hoeveelheid reisbureaux te zien die die reizen organiseren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Reizen naar Antartica is mogelijk, maar moeilijk. De optie die het meest gedaan wordt is via een klein militair vliegveldje in het zuiden van Argentinië vliegen, maar dan moet je wel de nodige telefoontjes plegen omdat gedaan te krijgen. Of er georganiseerde reizen zijn weet ik niet, waarschijnlijk niet.