Reizen naar Istanbul met de trein, wat kost dat vanuit Amsterdam?

Hoi/hallo,

ik vroeg mij af of het mogelijk is met de trein vanuit Amsterdam naar Istanbul te reizen?

Indien wel, mag ik vragen hoeveel tussenstops er zoal zijn en waar?

En als laatst wil ik ook graag weten wat zo'n heen- en terugreis ongeveer kost?

P.S.: goedkoopste vlucht (heen- en terug) met het vliegtuig ligt tussen 200 en 300 euro. Dat is een stad die ik jaarlijks meerdere keren wil bezoeken (3-4 keer, telkens een verlengd weekend) en als student is 200 euro toch wel te duur voor mij en ik vroeg mij af of het niet goedkoper zou zijn om met de trein te reizen? Andere (goedkope) alternatieven hoor ik ook graag...

Alvast dank bij voorbaat,
welgemeende groetjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Dat kan met de trein. Een leuke en interessante route die je kunt nemen is Arnhem, Wenen, Boedapest, Boekarest en Istanbul.
Je moet je treinreis wel goed regelen maar dat moet je met elke manier van reizen.
De hele treinreis duurt een dag of 6.
Dus voor een verlend weekend lijkt mij dat niet handig.

Voor sommige treinen moet je reserveren; voor sommigen ook weer niet. De voordelen van reserveren zijn dat je altijd een plaats hebt. Wel zo fijn naar je bestemming Istanbul. Je kunt zelfs een bepaalde plek reserveren, nog fijner. En tenslotte weet je ook dat je altijd met die trein mee kunt. De nadelen zijn dat je er vaak voor moet betalen. Een ander nadeel is dat als je die trein mist dat je dus niks hebt aan je gedane reservering.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt je reis ook boeken bij de treinreiswinkel.nl
Reis van 9 dagen kost minimaal €8,315 en voor 2012 is ie al vol.
http://www.treinreiswinkel.nl/luxe_treinen/de_orient_express/parijs_istanbul
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vluchten onder de €200 moet zeker lukken. Kijk eens bij Pegasus, Transavia of Ticketpot. Je treinreis zal (veel) duurder zijn.

Toegevoegd na 11 uur:
Vanaf Dusseldorf kan je ook met de bus van www.eurolines.de maar of je daar vrolijk van wordt? en is ook niet voordeliger dan een vliegticket
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag.
En als je een alternatief voorstelt voor die trein,
zou je voorbeelden moeten geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar de naam momo ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij geef ik de alternatieven aan. Ik schat dat een retour naar Istanbul per trein €350 a 400 kost. dus veel duurder dan het vliegtuig. de linkjes zijn www.transavia.com www.ticketpot.nl www.flypgs.com natuurlijk kan ook www.skyscanner.nl voordelige tickets opleveren