Je moet in elk geval een uitstapje maken naar Bab al Shams - de rit erheen door de woestijn, met wilde dromedarissen, is al heel erg de moeite waard, want als je alleen in Dubai blijft, zou je bijna vergeten dat het zo'n 20 jaar geleden overal nog woestijn was, met hele kleine minipalmpjes tussen de autowegen , maar verder één grote zandbak....Bab al Sham is een hotel dat zo gebouwd is, als of iemand ooit een verlaten Bedouïnendorpje heeft gevonden, en dat verbouwd heeft.
Als je zorgt, dat je er zo'n 2 uur vóór zonsondergang bent, kan je rondkijken, een sundowner drinken terwijl de woestijn 'bloost', en dan lekker avondeten daar.
Verder moet je natuurlijk naar de Mall of the Emirates : met enorm aquarium en indoor skibaan - de grootste mall ter wereld na die van Edmonton.
De wijk Karama is leuk omdat dit het óude' Dubai is, en je daar heel goedkoop (afdingen!!!!) je meeneemkadootjes kan kopen : pashmina,s, tassen, huisgewaden, kleren, soapstone, koper etc. Dan natuurlijk ook de goudsoukh en de kruidensoukh....Voor het ultieme verwen-gevoel kan je een manicure-pedicure met algehele massage boeken in één van de vele studio's (niet in je hotel doen - véél te duur...). Een tocht met een dow (arabisch zeilschip) door de Creek is ook een aanrader : je ziet Dubai en het prachtige golfterrein dan van het water....En de Palm is ook leuk om eens over heen te rijden. En vraag gerust de raad van de vele Europeanen die er wonen (kom je vanzelf tegen bij de supermarkt ed) wat er nog meer leuk is : ik bekijk Dubai door de ogen van mijn zusje, die er 18 jaar gewoond heeft, maar er is zó veel te doen en te zien!!!! Het is heerlijk weer in februari, maar neem voor alle zekerheid een pashmina mee voor 's avonds, als je op een terrasje avondeet - dan koelt het toch ietsje af tot onder 20 graden. (Of gebruik er ééntje van die nieuwe superkwaliteit uit Karama...) Heel veel plezier !!!

Toegevoegd na 3 uur:
Ik vergeet nóg een favoriet : De Bahri-bar...heerlijk voor een laatste afzakkertje voor je gaat slapen, met prachtig uitzicht, en een hele leuke basaar-achtige weg om er te komen. Je kunt hier zowel binnen als buiten zitten (als je een plekje vindt, is heel erg populair....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow+1 wat een geweldig antwoord..thnxx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan een reisbureau niet tegen op. Top antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel goed +1

Andere antwoorden (6)

Op het vliegveld rijden commuterbussen, alleen die al, die zijn gewoon 4 keer zo groot als bussen die je kent... 2 maal zo breed en 2 maal zo lang, monsters zijn het, alleen dat al...

Fijne reis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit bijvoorbeeld...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je genoeg doekoes hebt.
Dan zeg ik neem even kijkje hier
Burj el arab HOTEL
Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De toiletten op de luchthaven....een en al marmer,en onder de stront!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van het uitzicht op 818 meter hoogte?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 wel hoog..te hoog voor mij;-)
Skieen in de grootste indoor skibaan ter wereld, terwijl het buiten snikheet is...