Wat mag je absoluut NIET meenemen (behalve wapens natuurlijk!) in het vliegtuig?

Ik ga (dus) vrijdag op reis met het vliegtuig, voor het eerst :-). Maar ik heb absoluut geen ervaring. Ik hoorde dat er bepaalde dingen verboden waren om mee te nemen, wat is dat dan zoal?
Zijn er verder nog tips dan hoor ik het graag!

14 jaar geleden
in: Vakantie
9.7K

Het beste antwoord

Gedraag je neutraal bij de paspoort- en bagage-controle. Sommige medewerkers houden niet van grapjassen. Neem niets scherps mee in de handbagage (vijltjes, nagelknippers, mesjes etc.).
Koop je drinken pas nadat je de douane gepasseerd bent.
Neem geen grote hoeveelheden medicijnen mee in de handbagage. Neem voor 1 dag ondergoed mee in je handbagage voor het geval je koffer later komt (gebeurt
bijna nooit hoor, maar toch!).
Doe makkelijke kleren aan en houd rekening in je handbagage met de temperatuur in het land van bestemming.
Doe geen riem aan met veel metaal en ook geen schoenen
met stalen punten of losse munten in je broekzak. Zorg dat je een minimale hoeveelheid metaal bij je draagt zodat de automatische body-scan snel kan gebeuren zonder dat je persoonlijk nogmaals wordt gecheckt.

Meestal verloopt alles heel soepel hoor en je hoeft je er niet druk over te maken als je je maar aan de regels houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Kijk op de site van Schiphol wat je wel mee man nemen en in welk type bagage (i.e. handbagage of anders)

Toegevoegd na 45 seconden:
man=mag

Toegevoegd na 1 minuut:
wel meenemen... hmmz juist niet...
Ik ben wel weer lekker wakker zeg, excuus :s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nagelknippertje toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o.a. vloeistoffen in containers van 100 ml.

Met logische denken kom je een heel eind. Kijk voor specifieke info op bijgesloten link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Logisch nadenken? Is dat zo logisch hoeveel en hoe je vloeistoffen mag meenemen, als je nog nooit hebt gevlogen en geen nagelknippertje bv mag meenemen.... zo logisch is dat niet vind ik. Ik begrijp wel dat er door de verscherpte maatregelen je bepaalde dingen die je bv als wapen zou kunnen gebruiken niet mag vervoeren...
misslobe
14 jaar geleden
Bedankt voor de link trouwens :-)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom zeg ik ook dat je met logisch nadenken een heel eind komt (maar dus niet dit soort rare dingen). Logische dingen die je niet mag meenemen:
- Olifanten
- Explosieven
- Gijzelaars
- 7000 pingpong ballen Deze dingen staan vast niet op de lijst maar zijn wel logisch dat je ze niet mag meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pure olifanten discriminatie!
Flesjes water of andere vloeistoffen die voor de douane al gekocht zijn, mogen niet in de handbagage.
Ook schare, nagelschaartjes, nagelvijlen, zakmessen ed, worden niet getolereerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De douane haalt alles weg wat je niet mag, dus maak je niet druk om dat je iets meeneemt wat niet mag, want ze pakken het je netjes allemaal af... Dus die Semtex ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je die televisiereclame, van ik dacht Cup-A-Soup van een tijdje geleden waarbij de controleur niet tijdig zijn opkikkertje had gehad en dus de enorme zak drugs in de bagage over hoofd zag om vervolgens een nagelknippertje uit de koffer te pakken en te zeggen: "Ja, 't is verboden hè" (of iets dat daarop leek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja lol...
Een grote mond. Pas bij het passeren van de douane op dat je geen grappen maakt als ze je wat vragen; hoe erg het ook voor de hand ligt dat je geen terrorist bent, als je een keer het woord bom mompelt, verlaat je het vliegveld voorlopig niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Ja, dat heb ik ook al eens gehoord, zover is het l al tegenwoordig. Goed ik zal mijn grote mond niet meenemen;-). Bedankt voor deze nuttige tip ;-)!
Vloeistoffen in containers die meer dan 100 ml kunnen bevatten.

Wel mag je kleine verpakkingen meenemen (inhoud tot 100 ml). Deze moeten in een afsluitbare plastic hoes, de plastic hoes heeft een maximale inhoud van 1 liter.

Aanstekers mogen ook meestal niet mee in de cabine. Houd er ook rekening mee dat als je een nagelschaartje of vijl meeneemt, je deze niet in je handbagage meeneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, heel veel mag niet, maar als je binnen Europa blijft letten ze niet zo op.
Mijn vroertje had een tas waarvan de ritssluiting kapot was dichtgemaakt met 5 veiligheidsspelden, geen haai die ernaar kraaide.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je illegale kind zou ik thuis laten. Anders doet de douane weer moeilijk. Altijd die douane!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIET meenemen: slecht humeur, ongeduldigheid, neppistool, wiet, harddrugs, dreigende houding, enneh, ik vermoed dat je ook beter je bijl kunt thuislaten! :-))