Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat mag je absoluut NIET meenemen (behalve wapens natuurlijk!) in het vliegtuig?

Ik ga (dus) vrijdag op reis met het vliegtuig, voor het eerst :-). Maar ik heb absoluut geen ervaring. Ik hoorde dat er bepaalde dingen verboden waren om mee te nemen, wat is dat dan zoal?
Zijn er verder nog tips dan hoor ik het graag!

14 jaar geleden
in: Vakantie
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gedraag je neutraal bij de paspoort- en bagage-controle. Sommige medewerkers houden niet van grapjassen. Neem niets scherps mee in de handbagage (vijltjes, nagelknippers, mesjes etc.).
Koop je drinken pas nadat je de douane gepasseerd bent.
Neem geen grote hoeveelheden medicijnen mee in de handbagage. Neem voor 1 dag ondergoed mee in je handbagage voor het geval je koffer later komt (gebeurt
bijna nooit hoor, maar toch!).
Doe makkelijke kleren aan en houd rekening in je handbagage met de temperatuur in het land van bestemming.
Doe geen riem aan met veel metaal en ook geen schoenen
met stalen punten of losse munten in je broekzak. Zorg dat je een minimale hoeveelheid metaal bij je draagt zodat de automatische body-scan snel kan gebeuren zonder dat je persoonlijk nogmaals wordt gecheckt.

Meestal verloopt alles heel soepel hoor en je hoeft je er niet druk over te maken als je je maar aan de regels houdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Kijk op de site van Schiphol wat je wel mee man nemen en in welk type bagage (i.e. handbagage of anders)

Toegevoegd na 45 seconden:
man=mag

Toegevoegd na 1 minuut:
wel meenemen... hmmz juist niet...
Ik ben wel weer lekker wakker zeg, excuus :s
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nagelknippertje toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o.a. vloeistoffen in containers van 100 ml.