Molens, het AnneFrank huis, de stormvloedkering, de Keukenhof (tulpen) en Amsterdam (in zijn geheel als stad).

5. Nederland heeft vroeger erg veel gebruik gemaakt van molens. Naast de functie van water afpompen, werden ze vaak ook gebruikt voor andere doeleinden. De meeste molens, en sommige zelfs nog werkend, staan in Kinderdijk of de Zaanse Schans. Sommige molens zijn vrij te bezichtigen, maar het is al een genot om er langs te fietsen.
4. Iedere dag worden we nog geconfronteerd met de gruwelijke daden van een Duitse dictator. De gevolgen zijn duidelijk te zien in het Anne Frank Huis in Amsterdam. In dit huis heeft een joods gezin tijdens de Tweede Wereld Oorlog proberen onder te duiken, helaas zonder succes. Het huis is opengesteld voor publiek en je krijgt een goed beeld hoe het moet zijn geweest om ondergedoken te zijn.
3. Veel mensen herinneren het zich niet, maar door de watersnoodramp in 1953 heeft Nederland zich onbewust op de kaart gezet als het gaat om waterkering. Nederland staat erg bekend om zijn dijken en stormvloedkeringen. De bekendste stormvloedkering is de Neeltje Jans in Zeeland. Deze stormvloedkering is gewoon nog steeds in gebruik, maar daarnaast is er een educatief centrum opgericht om mensen te informeren over de watersnoodramp, maar ook de functie van deze waterkering.
2. Wie aan Nederland denkt, denkt aan kaas, klompen, molens en natuurlijk tulpen. En deze laatste zijn in overvloed aanwezig op het Keukenhof in Lisse. Jaarlijks trekken er honderdduizend mensen op uit om de tulpen weer volop in bloei te zien staan. De Keukenhof staat ook elk jaar weer centraal bij het bekendmaken van een nieuwe tulpensoort.
1. In onze hoofdstad Amsterdam valt natuurlijk het meeste te beleven. Naast dat de stad bekend is geworden in het buitenland door de Wallen heeft onze hoofdstad erg veel bezienswaardigheden zoals het Rijksmuseum en Madame Tassaud. Een dagje Amsterdam is daarom niet alleen shoppen, maar ook zien en dat maakt Amsterdam zo uniek, maar ook zo enorm aantrekkelijk.

Toegevoegd na 6 uur:
Voor buitenlanders zijn dit natuurlijk de typische must-see-atracties voor als je naar NL gaat! Zij denken nog dat wij op klompen lopen in amsterdam bij het annefrank huis met een bosje tulpen op onze armen en dat we overal water hebben (grachten enz.)...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik dacht dat de Keukenhof in Lisse er wel onder zou vallen maar dat blijkt niet zo te zijn. Die staat op nummer 13.

http://www.actiecode.nl/blog/posts/20-best-bezochte-attracties-in-nederland

Deze link beweert het volgende:
1. De Efteling in Kaatsheuvel.
2. De rondvaartboten in Amsterdam.
3. Attractiepark in Slagharen.
4. Diergaarde Blijdorp in Rotterdam.
5. Burgers Zoo in Arnhem..