Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb ik een vignet nodig als ik naar Puch bei hallen (Salzburg) ga?

Ik rijd vanuit Munchen de A8 richting Salzburg, dan kom je op de Oostenrijkse A1, klein stukje A10 en dan neem ik de afslag. Ong. 15 km leg ik af op Oostenrijkse snelweg, is een vignet dan echt nodig?

Wordt dit misschien gedoogd binnen een straal van x kilometer vanaf de grens?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Officieel mag dat niet.
Je moet de eerste afslag na de grensovergang nemen (en van via provinciale wegen naar je bestemming).
Maar of ze ook werkelijk controleren zo dicht bij de grens.....
(Lees meer...)
Utrecht
10 jaar geleden
Hallo, eerste afslag na de grens is juist, direct daarna word er gecontroleerd(dmv.camera's,boven wegdek) voor die paar euro's : neem een vignet,kost je zeker een dikke bekeuring wanneer je er van af ziet! gr.Ludgardon
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ik raad je zeer aan een vignet te kopen. Dit kost 8,50 voor 10 dagen. Als je gecotroleerd wordt (en ik kann je vertellen, juist bij zulke korte stukjes net over de grens staan ze vaak!) kost dit je minimaal 120€
Het vignet koop je in Nederland bij de ANWB of in Duitsland bij de meeste Benzinestations vanaf ongeveer 100 Km. voor de grens.
Groetjes_ Christina
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding