deze hoofddoek heet een tagelmust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tagelmust is een lap katoen die als hoofddeksel in delen van Afrika om het hoofd gewikkeld wordt. Het is een combinatie tussen een tulband en een gezichtssluier. De tagelmust wordt gedragen door stammen in de Sahara, voornamelijk door mannen van de Toeareg-stam.
nou wij noemen dat hmema. Mannelijke hoofddoek wat in de sahara gedragen word en zuiden van Marokko
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de zanger zich voordoet als een Targi (mannelijk enkelvoud van het meervoud Toeareg), heet de hoofddoek een tagelmoest. Deze is echter meestal geverfd met indigo (waarmee ook spijkerbroeken worden geverfd), een kleurstof die een blauw laagje op de huid achterlaat en tegen de zon beschermt. Bovendien dragen mannelijke Toeareg de tagelmoest over hun gezicht, zodat alleen de ogen vrij blijven. Het lijkt mij dus ook een hmema.