Hoe komen de auto's, met Nederlands kentekenplaat, van de NOS in Zuid-Afrika voor uitzending omtrent het voetbal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Net zoals Japanse en Amerikaanse auto's op de Europese markt terechtkomen; vanuit Rotterdam vertrekken dagelijke RO/RO carriers in alle windrichtingen - ook naar Kaapstad. Een weekje voor je vertekt zet je de reportagewagen op de boot, en tegen de tijd dat je zelf naar Zuid Afrika vliegt staat ie ter plaatse op je te wachten. Sneller en goedkoper dan ter plaatse iets regelen.

Ook voor mensen maakt men dit WK gebruik van boten; omdat er te weinig hotels zijn. De cruiseschepen Noordam en Westerdam van Holland America Line zijn ingezet als drijvend hotel in Kaapstad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

ALS het nederlandse auto's zijn (Wat qua apparatuur ed best zou kunnen) dan zijn ze gewoon met een vliegtuig gevlogen. Ik heb een keer in een 50% vracht vliegtuig meegevlogen, en daar stonden gewoon 18 paarden achterin. De laadruimte van een vrachtvliegtuig is GROOT.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Raamklaza;

Auto's per vliegtuig laten transporteren is vrij prijzig, maar het kan natuurlijk ook nog over zee. Er zijn overigens ook een aantal fans die speciaal om de WK bij te wonen met de auto het Afrikaanse continent hebben doorkruist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de overtocht van zuid-Spanje (Tarifa) naar Marokko (Tanger) hebt gedaan, rest alleen nog een lange reis door Afrika. Stel je voor dat je lekker de tijd hebt om te reizen (bijv. gepensioneerden kunnen dit goed doen) dan is dit zeker een een uitdaging.
Wat ik veel zie zijn 'dikke' luxe campers, en daar reis je natuurlijk bijzonder comfortabel mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een vrachtboot. Ik heb dat zelf ook gedaan nar Indonesia en Zuid Amerika. Een volkswagen kever (toen de veiligste auto voor dit soort trippen) kostte 6 m3 @ Fl 300 is EUR 800 (one way) En dat haalde je er wel uit als je hem na afloop verkocht. Je kan de auto in Europa volledig belastingvrij kopen. Hoe dat zit in het land van bestemming ligt verschillend en is afhankelijk van steekpenningen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De Nos heeft alles verscheept via Belgie naar ZA. Ik geloof 50 montagewagens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hel lijkt me niet dat die wagens per boot vervoerd zijn, dat duurt veel te lang en zolang kan de NOS de wagens vóór en na het WK natuurlijk niet missen. Maar ze passen met gemak in een vrachtvliegtuig en dan is het een kwestie van een paar uurtjes.