Waar kan ik meer informatie vinden over de Oslofjord?

Ik zoek informatie en gegevens over de Oslofjord in Noorwegen. Weet iemand misschien bruikbare sites en/of literatuur hierover?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

De Oslofjord is één van de populairste recreatiegebieden rond Oslo, zeker in de zomer. Er zijn prachtige stranden en je kunt er heerlijk zwemmen of aan watersport doen. Erg populaire stranden zijn Huk en Paradisbukta. Op de fjord varen ook veel bootjes: kano’s, kajaks en zeilbootjes. Vissers kunnen hun pret er ook niet op. In de Oslofjord liggen een hoop eilandjes, waarvan er velen zeker een bezoek waard zijn omwille van de prachtige natuur

Op deze site vind je meer info, ook over de bezienswaardigheden in de buurt

http://www.take-a-
trip.eu/nl/oslo/bezienswaardigheden/oslofjord/buurt

Ook kun je er eilandhoppen:

" Take a ferry and go island hopping between the islands in the Oslofjord! With a regular public transportation ticket or an Oslo Pass you can easily get on and off any of the ferries going between Vippetangen, Hovedøya, Lindøya, Nakholmen, Bleikøya, Gressholmen and Langøyene "

http://www.visitnorway.com/en/Product/?pid=44941
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat dacht je van wikipedia? (zie bron)