Hoe werkt het vliegen met je huisdier naar de USA?

Wij gaan met de familie 3 maanden naar Amerika en wilden graag de hond mee nemen, heeft er iemand ervaring??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

"Maar voor je gaat vliegen zijn er wel wat dingen die je moet weten. We zetten het hier allemaal even voor je op een rijtje.
Is je hond vliegfit ?
Over het algemeen zijn gezonde volwassen honden goed in staat om met het vliegtuig te reizen. Uiteraard neem je geen puppy's, zieke, zwangere, zenuwachtige of oude honden mee. Stompneuzige honden zoals Boston Terriers, Mopshonden, Bulldoggen, Boxers, Chow Chows, Lhasa Apso's, Pekineesjes enz. kunnen op grote hoogte last krijgen van ademhalingsmoeilijkheden door de ijle lucht. Dit soort honden vliegen dus liever niet. Het spreekt voor zich dat je ook erg zenuwachtige of bange honden niet meeneemt in een vliegtuig. Twijfel je ? Raadpleeg dan even je dierenarts want het is fijn om je hier zeker over te voelen.

Kalmerend middel of niet ?

We gaan er van uit dat je dierenarts je het beste advies geeft op dit gebied. Maar wij raden het geven van kalmerende middelen in principe af. Een duffe hond kan sneller zenuwachtig worden omdat hij voelt dat-ie niet in staat is om adequaat te reageren in vreemde situaties. Hij kan zich niet goed schrap zetten als de bench wordt verplaatst en hij heeft moeite zijn evenwicht te bewaren.

Welke vlucht kies je ?

Voor zowel baasjes als honden geldt hoe korter de vlucht hoe beter. Afhankelijk van waar je naar toe vliegt heb je vaak een aantal opties. Als je niet van plan ben erg ver weg te gaan raden wij je aan om uitsluitend directe vluchten te kiezen. Zeker als je hond te groot is om bij je in de cabine te reizen. Verder is het handig om een vroege of late vlucht te boeken. Die zijn minder druk en is er meer tijd voor aandacht voor je hond. Houd wel altijd rekening met twee uur extra voor de check-in procedure en extra tijd voor het ophalen van je hond op de plaats van bestemming.

Wen je hond aan verblijf in een bench.

Gedurende de vlucht zit je hond in een bench. Het is prettig voor je hond als hij zich daar thuis voelt. Je doet er dus verstandig aan om hem hier een paar weken voor vertrek dus al aan te laten wennen. "

Meer tips zijn te vinden op deze site:
http://www.dogsincluded.nl/reistips/vliegtuig.htm

Lees daarnaast ook de ervaringen van Bea in dit forum:
http://amerika.startpagina.nl/prikbord/13583641/13620877/re-hond-meenemen-naar-amerika#msg-13620877

Succes met de voorbereidingen.