Wat is er te doen in poitou charenetes?

Ik ga binnekort op vakantie naar poitou charenetes (Frankrijk) ik vroeg me af wat er voor mij en mijn ouders te doen is, en waar poitou charenetes bekend om staat en ook welke producten er uit die regio beroemd zijn.
Alvast bedankt! :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Kijk naar o.a. de site http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g187203-Activities-Poitou_Charentes.html
Er is ook een golfbaan in de buurt, een dierentuin, aquarium, wijn en cognacworden er gemaakt en Franse scholen maken wer schoolreisjes naar toe, voor andere intressante bezienswaardigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De regio Poitou Charentes in het zuid-Westen van Frankrijk, grenzend de Atlantische oceaan, bestaat uit 4 departementen. Deze departementen zijn La Charente, Charente-Maritime, Deux Sèvres, Vienne. Op deze pagina vindt u interessante en handige links over Poitou Charentes, bezienswaardigheden, musea, natuurparken, toerisme, sporten en nog veel meer. Op vakantie naar Poitou Charentes? Uw voorpret begint hier!

http://www.toerisme-frankrijk.nl/Poitou-Charentes.htm
fremar
12 jaar geleden
Om alvast in de stemming te komen, kan je dit reisverslag lezen van mensen die er 2 weken hebben doorgebracht. Dit brengt je vast wel op ideeën.Tussen het Loiregebied en Bordeaux ligt de regio Poitou-Charentes bestaande uit de vier departementen Vienne met de regionale hoofdstad Poitiers, Charentes, Charentes-Maritimes en Deux-Sèvres. Dankzij een warme golfstroom is dit de zonnigste streek van de Atlantische westkust met statistisch gezien de meeste zonne-uren per jaar (zo'n 2250 uur). Poitou Charentes heeft lange zandstranden, een uitgestrekt moerasgebied en op cultureel gebied bezit de streek prachtige Romaanse overblijfselen. Veel toeristen worden ook naar deze streek getrokken door de schitterende eilandjes vlak voor de kust zoals Ile de Ré en Ile d'Oléron.

Meer info: Frankrijk op landenweb.nl (Nederlands)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poitou Charentes is een groot gebied, meer dan 25.000 m2
Het ligt er dus een beetje aan waar je zit en of jullie bereid zijn te reizen. De streek staat bekend om zijn cognac, (proeverijen in wijnkelders), zijn mosselen, in Marennes een mosselkwekerij incl. proeverij, maar ook de geitenkaas en pineau de Charentes zijn enkele van de vele streekproducten.

Het park Futuroscope in Chasseneuil du Poitou, het moeras Poitevin met zijn kanalen waar je prachtige boottochtjes kunt maken, het Fort Boyard (Fort de l'Inutile, zoals het daar genoemd word) bij het Ile d'Aix. Er is zoveel te zien en te doen.

Als je daar bent, ga dan naar een 'bureau de renseignements touristique' en vraag daar folders en informatie.
Bon voyage et bonnes vacances!