Wat zijn gebieden waar ik eenvoudig "op de bonnefooi" naar toe kan, als vrouw zijnde. Welk land is daar geschikt voor?

Ik heb ervaring met alleen reizen, maar dit was altijd een pakket, dus met appartement / hotel.
Zelf denk ik aan Canada of een gebied in de VS.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Het beste antwoord

In Canada en de VS kun je prima alleen reizen. De afstanden zijn alleen wel heel groot, daar moet je rekening mee houden. Maar je kunt bijvoorbeeld met een Greyhound bus reizen, dan ontmoet je direct andere reizigers. Een auto huren kan ook , maar dat lijkt me wat eenzaam. Maar het kan zijn dat je dat niet erg vindt. Verder zit er verschil in of je steden wilt bezoeken of juist alleen natuur. Waarbij het logisch klinkt, dat je in de steden sneller medereizigers zult ontmoeten (in hostels/jeugdherbergen) dan dat je in the middle of nowhere zit. Over het algemeen denk ik dat wanneer je alleen wilt reizen en toch ook medereizigers wilt ontmoeten, de greyhound een goede manier is om te reizen. (zie link)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Westerse landen zoals duitsland, frankrijk, spanje, Italie, Kroatie, VS en Canada gaan inderdaad goed. Maar ook veel landen in Azie zijn zeer vrouw-vriendelijk en veilig, denk Vietnam, China, Thailand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel in Canada als in Amerika kan je op de bonnefooi gaan ik zou wel adviseren om in ieder geval de eerste overnachtingen al via internet te boeken en vandaaruit dan verder te kijken. Motels genoeg daar. Denk er wel aan dat je voor Canada en de VS een triple band gsm nodig hebt anders kan je er daar natuurlijk een kopen maar het is beter om dat van te voren te checken. Let er voordat je gaat ook even op naar welke gebieden je wilt gaan, qua veiligheid bedoel ik dan. Succes met de reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In aangeharkte landen als USA, Canada, Australië, Nieuw Zeeland loop je net zoveel risico als hier in Nederland.
Ga je wat meer buiten de westerse cultuur dan is Zuidoost Azie aan te raden. In Zuidoost Azië zie je veel vrouwen alleen reizen. De bevolking in die landen is verhoudingsgewijs vriendelijker richting toeristen dan in andere landen waar de toerist als prooi wordt gezien.
Op de bonnefooi, dan moet je denken aan landen waar een goede toeristische infrastructuur is. Dan vind ik Thailand en Bali aanraders. In Thailand hebben ze bovendien een toeristenpolitie die er van uitgaat dat de toerist gelijk heeft totdat het tegendeel bewezen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt eraan met wat je bedoelt op de bonnefooi .
gewoon vertrekken zonder te boeken?
of te vertrekken en daar totaal geen geld hebben .

als het de eerste optie is kun je bijna naar ieder land buiten het hoogseisoen

optie nr 2 zou ik uit me hooft laten want dan ben je aan de goden overgeleverd.

ik kom zelf veel op abc eilanden altyd geweest en als vrouw kun je daar echt gewoon je dingen doen zonder lastig gevallen te worden
suc6 waar de reis je ook mag brengen
EN HEEL BELANGRIJK KOOP EEN BELKAART IN ZO EEN LAND EN LAAT ALS JE ALLEEN GAAT OM DE 2 DAGEN AL IS HET MAAR KORT, MENSEN THUIS WETEN WAAR JE BENT WAT JE GAAT DOEN DAAR WAAR JE BENT .
maakt het veiliger voor jou en geruststellender voor vrienden en familie
want wat we geleerd hebben de laatste jaren een vrouw alleen is bij "bepaalde mensen" een open invitatie
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik reisde in 2010 een paar weken met het openbaar vervoer door Turkije.
Heel erg leuk, vriendelijke mensen. Geen problemen gehad, behalve als je teveel oogcontact zou zoeken.
Dan denkt men dat je een man zoekt.
Maar houdt je je netjes, dan zijn zij zeer beleefd en voorkomend, ook de vrouwen.
men spreekt je soms aan, ook vrouwen, gewoon omdat ze een praatje willen maken. Hulp en begeleiding als je de weg kwijt bent. Je voelt je een beetje bekeken, want er zijn niet zoveel vrouwen alleen, maar het kan zeker. Ben ook alleen naar de hamam geweest. Overal zijn goedkope hotelletjes. Overal kun je de bus pakken naar andere steden. Het zuiden is beter gestructureerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze heb ik nog niet gehoord: Cuba.
Daar ben ik zelf 3 weken geweest.
Het ministerie van buitenlandse zaken geeft daar geen speciaal reisadvies, terwijl bij Frankrijk bijv. al staat: waakzaamheid betrachten.

Kijk ook eens op:
http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/reisadviezen

Daar geeft het ministerie van buitenlandse zaken op een schaal van 1 t/m 6 aan in hoeverre het veilig is om naar een land te gaan. Cuba heeft schaal 1.